מנכ"ל 'פניציה' בפארק ציפורית חושף: כך נמנע מיטוט המפעל

אייל זגגי, מנכ"ל מפעל הזכוכית 'פיניציה', חשף השבוע כיצד הצליחו להדוף לפני כחצי שנה, ניסיונות מיטוטו של המפעל המעסיק רבים מתושבי האזור. לדבריו, בעזרתו של ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט, נמנעה הצפת השוק בזכוכית זולה שיובאה מתורכיה במחיר הפסד, דבר שלדעתו היה פוגע אנושות במפעל הישראלי בנצרת עילית

השבוע באירוע הרמת כוסית לכבוד חג הפסח שארגנה השבוע מנהלת אזור התעשייה פארק ציפורית הממוקם בשטחי השיפוט של העיר נצרת עילית, חשף אייל זגגי, מנכ"ל מפעל 'פיניציה' על ניסיונות תורכיים להיכנס לשוק הישראלי על ידי הצפת זכוכית בתעריפים זולים ולאחר מכן להעלות את המחירים שוב.
המפעל עצמו נמצא בתקופת שגשוג לאחר חיבורו לרשת הגז הטבעי, אבל לפני כשנה צץ מולו מתחרה מפתיע שאיים למוטט אותו כלכלית. כך על פי דברי זגגי שטען כי התורכים החליטו להיכנס לשוק הישראלי דרך הדלת האחורית, לאחר שהם הציפו את השוק בזכוכית ומכרו אותה בתעריף זול במיוחד, במחיר הפסד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"המטרה שלהם הייתה להוריד את פסי היצור על הברכיים ולהפיל את השוק הישראלי" סיפר זגגי. לדבריו, המזימה הייתה למוטט את פניציה ורק אחר כך, לאחר שהמפעל ייסגר, להעלות את מחיר הזכוכית ולהשוות אותו למחיר השוק. הדבר היחיד שיכול היה למנוע מהתורכים לבצע את זממם היה התערבות מהירה של וועדת הכלכלה של הכנסת באמצעות קבלת החלטה על היטל היצף. אלא שוועדת הכלכלה הייתה טרודה באינספור משימות אחרות שהיו מונחות על שולחנה והיה צריך לשכנע את חבריה להניח את הכל בצד ולהעלות את סוגיית פיניציה לראש סדר היום.
זגגי חשף כי מי שנחלץ לעזרת המפעל היה ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט שגייס באופן מידי את שר הכלכלה אלי כהן ושכנע את חברי וועדת הכספים לכנס ישיבה מיוחדת. "הסיוע שקיבלתי מרונן זה מציאות אמתית שחוויתי, זכיתי לאוזן קשבת, בלי משחקי כבוד." סיפר זגגי וציין כי בעקבות התערבותו של פלוט וועדת הכספים אישרה את ההיטל לשנתיים נוספות.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|