'ממריאה' במגדל העמק: משרד הפנים שיבח את העירייה על הצלחת התכנית

משרד הפנים שיבח את העירייה בעקבות הצלחת התכנית ופיתוח מודלים שניתן ליישמם ברשויות אחרות. הרשות יציבה, מתנהלת באיזון תקציבי, מקצועיות והיא ממשיכה להמריא. צילום: עיריית מגדל העמק

משרד הפנים בחר במגדל העמק ועוד מספר קטן של רשויות לביצוע תוכנית ההמראה. מטרת התוכנית לסייע לרשויות אשר מחד מתנהלות בצורה כלכלית אחראית – המתבטאת באיזון תקציבי, גרעון נמוך וגבייה גבוהה מהתושבים – ומאידך סובלות מהעדר הכנסות עצמיות ומתלות גבוהה במענקי האיזון.
התוכנית שפרה את המאפיינים הכלכליים באמצעות מתן כלים נוספים לניהול משאבים, וכן בהקמת פרויקטים כלכליים מניבים אשר יגדילו את הכנסות הרשות או יקטינו את הוצאותיה בנוסף להקמת אגף השירות ברשות המקומית, ופיתוח נהלים יהוו מנוף לתפקוד יעיל ואפקטיבי ויביאו לשיפור באיכות השירות לתושבים ובאיכות החיים ביישוב.
במסגרת ביקורת של משרד הפנים בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, קצינת המחוז במשרד הפנים מירב מרקו, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, גזבר מנחם עוז ומהנדס אריאל טוויטו, שיבח המשרד את הרשות על מקצועיות, מחויבות, בחירת הנושאים והצלחת התוכנית ופיתוח מודלים שניתן ליישמם ברשויות אחרות. הרשות הרחיבה באופן משמעותי את התייחסות למנהלים ועובדים בכל הרמות והביטוי הוא בשיפור משמעותי של שביעות רצון של התושבים.
צוות ביקורת מטעם משרד הפנים וקצינת המחוז החמיאו לרשות: "מגדל העמק מדורגת כ"רשות יציבה" יחד עם עוד 42 רשויות מתוך 257 רשויות במדינה, מתנהלת באיזון תקציבי ובמצוינות ארגונית, עלתה על דרך המלך מזה שנים ו"תכנית המראה" באופן מעשי וסימבולי, הרשות נוסקת אל על וגם השמים הם לא הגבול".