מינוי: ד"ר סופיה רימברוט מונתה למנהלת מחלקה פנימית א' במרכז רפואי העמק

ד"ר רימברוט הקימה במרכז רפואי העמק את המרפאה לאוסטאופרוזיס לטובת תושבי העמק

ד"ר סופיה רימברוט, תושבת עפולה מונתה באחרונה למנהלת מחלקה פנימית א' במרכז רפואי העמק. ד"ר רימברוט עלתה ארצה מלטביה בשנת 1990 לאחר שסיימה לימודי רפואה, והיתה בין 3 הרופאים הראשונים שהגיעו לעפולה בעלייה זו.
במרכז רפואי העמק החלה את מסלול ההתמחות ברפואה פנימית במחלקה פנימית א'. בהמשך יצאה לתכנית השתלמות ברמב"ם, במרכז למטבוליזם של עצם וסידן שבו מטופלים חולים הסובלים ממחלה של בריחת סידן- האוסטאופרוזיס. עם סיום ההכשרה הרפואית, הקימה במרכז רפואי העמק את המרפאה לאוסטאופרוזיס לטובת תושבי העמק.
לדברי ד"ר רימברוט, הסיכון לחלות במחלה של בריחת סידן מהעצמות עולה עם הגיל גם אצל נשים וגם אצל גברים. מדובר במחלה שגורמת לעצמות להיחלש ובעקבות ההיחלשות עלולים להיגרם שברים בצוואר הירך, בחוליות הגב התחתון, בצלעות ובשורש כף היד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"המחלה נגרמת בשל מחסור בוויטמין D אצל גברים ונשים מעל גיל 65. ויטמין D  נוצר בגוף בעת חשיפה לשמש, אולם החשיפה לשמש הישראלית עלולה לגרום לסרטן העור ולכן אנו ממליצים להימנע מחשיפה לשמש, ולמי שיש חסר בויטמין D  אנחנו נמליץ ליטול כתרופה", מסבירה ד"ר רימברוט.
לדבריה, אבחון המחלה נעשה על ידי בדיקות הדמייה של צפיפות העצמות. בשנים האחרונות קיימת מודעות בציבור למחלה והטיפולים שקיימים מסייעים בהצלחה לרוב החולים באוסטופרוזיס.
דרכי המניעה של המחלה הן תזונה נכונה עשירה בסידן הכוללת טחינה, ירקות, ביצים, ושקדים וכן פעילות גופנית שמתבצעת באופן סדיר שמפעילה שרירים ומפרקים ומייצרת עומס על העצם. "חשוב לדעת שלעישון ולצריכת אלכוהול יש השפעה רעה גם על מחלה זו והיא אחד הגורמים לבריחת סידן מואצת", מדגישה ד"ר רימברוט.

 

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|