"מייקתאון"- לילה של מצוינות, חדשנות, ויצירתיות

במשך לילה שלם עסקו תלמידי תיכון עמל עמק חרוד בלמידה ופיתוח מיזמים בתחום החקלאות העכשווית הנושקת לעתידנות חקלאית

תיכון עמל עמק-חרוד רשם השבוע פסגה פדגוגית נוספת, במסגרת ערב בלתי נשכח של יוזמה ייחודית. במשך לילה שלם עסקו תלמידי ביה"ס בלמידה ופיתוח מיזמים בתחום החקלאות העכשווית הנושקת לעתידנות חקלאית. הלילה המיוחד נקרא "מייקאתון" והוא חלק משמעותי בתרומת ביה"ס עמק-חרוד לפעילות פורצת דרך של רשת עמל, במסגרתה מתקיים קשר אל מול רשות החינוך של האו"ם, בתוך תהליך חדשני של גיוס תלמידים לצורך פתרון בעיות טכנולוגיות בתחום החקלאות.

לילך שטיין, מנהלת בית הספר: "גייסנו אנשי עשייה ממגווןן תחומים החיים בעמק"

"הנחת היסוד היא שבני הנוער ניחנים בחשיבה יצירתית במיוחד ועדיין לא מושפעים מדיסציפלינות אקדמיות שעלולות להטות את החשיבה אל המקובל", מסבירה לילך שטיין מנהלת עמק חרוד, "לצורך המייקאתון גייסנו אנשי עשייה ממגוון תחומים החיים בעמק; אנשי המפעלים, חקלאים וכל אדם בעל מחשבה יוצאת דופן".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


וכך לצורך הערב המיוחד יזם הצוות המקצועי מרתון מיוחד שהתבסס על בני הנוער של מינהל החינוך במוא"ז הגלבוע. המשתתפים התמודדו עם אוסף בעיות שלוקטו על ידי מומחים מן האזור והתבקשו לפתור אותם תוך שילוב פתרונות מכניים, אלקטרוניים ודיגיטאליים יצירתיים, ומבט אל אפשרויות עתידיות בתחום הננו וכדומה. בני הנוער חקרו בני הנוער על חדקונית הדקל, בעיות הציפורים בבריכות הדגים, חימום וקירור החממות, ועל מורכבות נושא כוח האדם בחקלאות (במיוחד בקשר לקטיף הבזיליקום), וכן על מכון התערובת ודרכים למנוע בו טעויות מכניות.
תוך כדי הפעילות המיוחדת זכו התלמידים לביקור של ראש המועצה, עובד נור ומנכ"לית רשת עמל עו"ד רווית דום. התלמידים התמודדו היטב עם השאלות שהופנו אליהם והסבירו לשניים מה הבעיות הניצבות בפניהם ואילו פתרונות ורעיונות עלו. בנוסף, הם ידעו לומר שצורת הלימוד הזו שבה יש בחירה, עיסוק לפי עניין אישי ולמידה פעילה, מתאימה ונכונה להם והם היו רוצים לחוות ממנה יותר בלימוד הרגיל בביה"ס.