מטריד: סדק בצנרת גרם לדליפת דלק מטוסים לנחל נהלל

אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון דיווחו על הדליפה למשרד להגנת הסביבה. אקולוגים של רשות הניקוז בוחנים את ההשפעות האקולוגיות של דליפת הדלק אל נחל

דלק סילוני (דס"ל) המוזרם בצינורות אל בסיס חיל האויר ברמת דוד דלף בשבוע שעבר אל מימי נחל נהלל, אחד מיובלי הקישון שבעמק יזרעאל. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון קיבלו הודעה בנושא מחברת תש"ן שאחראית על תחזוקת הצינור שנסדק וגרם לדליפה. פקחי רשות הניקוז הזדרזו להגיע אל המקום ולוודא שעבודות תיקון הצינור מתבצעות כנדרש.
את דבר הדליפה גילו אנשי חברת תש"ן, לאחר שבחדר הבקרה שלהם התקבלה התראה על ירידת לחץ בצינור.
מרגע שהתגלה הפיצוץ, דווח על הדליפה כנדרש למשרד להגנת הסביבה שהכריז על "נוהל נחלים". הזרמת הדס"ל בצינור הופסקה בסמוך לגילוי הדליפה. עפ"י הנחיות המשרד להגנת הסביבה ורשות ניקוז ונחלים קישון, נעשו על ידי תש"ן פעולות דחופות בניסיון למנוע ככל האפשר את זיהום הנחל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בין היתר הונחו במקום סופגנים. עבודות תיקון צינור הנפט נמשכו לאורך השבוע. לבקשת חברת תש"ן, אישרו אנשי רשות הניקוז להקים מעבר זמני על נחל נהלל כדי לזרז את העבודות.
כעת בוחנים אקולוגים של רשות הניקוז את ההשפעות האקולוגיות של דליפת הדלק אל נחל נהלל. אם תידרש עבודת שיקום של הנחל וסביבתו, היא תבוצע בשיתוף פעולה עם תש"ן.
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אמר בעקבות האירוע: "אנחנו שבעי רצון מהתגובה הזריזה והנכונה של אנשי חברת תש"ן. לאחר שהחומר שדלף ייספג במידת האפשר ולאחר תיקון הצינור, נבחן ביחד עם האקולוגים מה נדרש על מנת להחזיר לנחל נהלל את מה שנפגע באירוע המצער הזה".