מחוברים לאדמה: תלמידים מעפולה אספו 6 טון סלק עבור נזקקים

בני הנוער לא נרתעו מהבוץ הרב בשדה, חילצו את הסלקים מן האדמה וקטמו את עליהם והניחו אותם במיכלים. את הוזמה הובילו רכזת השכבה מירה תמם ומנהלת ההתנדבות הרשותית נועה דניאלי

בשבוע שעבר יצאו תלמידי שכבת י"א מבית הספר "אורט בן גוריון" שבעפולה, בליווי רכזי מחלקת הנוער לקטיף משותף בלקט ישראל בשדות נהלל. בעזרת עבודה נמרצת של בני הנוער, נאספו שישה טונות של סלקים שהועברו ל-1,500 משפחות נזקקות. על אף הבוץ הרב שהיה בשדה, בני הנוער לא נרתעו מעבודת כפיים, חילצו סלקים מתוך האדמה, הפרידו את העלים והעבירו אותם למיכלים.
לקט ישראל הינו בנק המזון הלאומי של ישראל. הארגון עוסק בהצלת מזון ובאיסוף העודפים ממקורות שונים. קטיף של תוצרת טרייה מתקיים בשטחי חקלאות במושב נהלל, כאשר המזון הגדל בהם נקטף מידי יום על ידי מתנדבים. לקט ישראל הפך להיות ארגון הצלת המזון הגדול ביותר במדינה. מטרתו למגר את בעיית חוסר הביטחון התזונתי באמצעות הצלה וחלוקה יעילה של עודפי מזון בריא ומזין לטובת אוכלוסיית הנזקקים בישראל.
פעילות זו, בה השתתפו בני הנוער, היא פועל יוצא של התכנית "התפתחות אישית- מערבות חברתית" בה תלמידי התיכון נדרשים להתנדב באופן אישי בארגונים שונים וכן לקיים פעילויות התנדבותיות קבוצתיות בקהילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


היוזמה המבורכת של צוות בית הספר נערכה בהובלת רכזת השכבה מירה תמם ומנהלת ההתנדבות הרשותית נועה דניאלי שארגנו יחדיו פעילות התנדבותית בעלת ערך רב לחברה. רכזת השכבה סיכמה את הפעילות ואמרה: "מדובר בפעילות ערכית משמעותית. הילדים עבדו במרץ ונהנו מאוד. אני שמחה על שיתוף הפעולה בינינו ביום זה ולאורך כל הדרך".
מנהלת בית הספר, איריס קרל ברכה על היוזמה ועל שיתוף הפעולה המבורך עם מחלקת הנוער והעומד בראשה חנן בן דוד. פעילות זו מבורכת בפרט לאור העובדה שהצלת מזון היא העברתו של מזון איכותי ובריא לאלו הזקוקים לו, שלולא כן היה מתבזבז, נזרק או מושמד. עוד ציינה שבית הספר שמח לגייס את בני הנוער לפעילות של הצלת מזון שכן היא חלופה כלכלית לייצור מזון, תוך מניעת מרבית המשאבים והעלויות הכרוכים בכך. בנוסף לכך נמנעות השפעות סביבתיות שליליות הכרוכות בפעילות הייצור: זיהום קרקעות, צריכת מים, דשנים, כימיקלים ועוד