מופז, נורקין והבת של רפול חוגגים 100 שנים לכפר הנוער ויצו נהלל

"במקום הזה למדתי מה זה עצמאות, אחריות, מה זה עבודה קשה, מה זה לקום בארבע לפנות בוקר בכדי לחלוב את הפרות ברפת״, אמר מופז, הרמטכ״ל לשעבר. צילום: יח"צ ויצו

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז הגיע אמש (רביעי) לכפר הנוער ויצו נהלל ע"ש חנה מייזל שוחט, בו למד והתחנך, לרגל חגיגות 100 השנים למוסד החינוכי הציוני והמיתולוגי, כאשר לאחר טקס מרגש באודיטוריום החל מופע מיוחד לעיני בוגרי ויצו נהלל לדורותיו.
מי שצילם ברכה מיוחדת הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, עמיקם נורקין, שהכיר את רעייתו בויצו נהלל. בטקס עצמו, נשאו דברים גליה אלף, מנהל הכפר ובתו של הרמטכ"ל לשעבר רפאל "רפול" איתן, ראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר, נשיאת ויצו אסתר מור, יו"ר ויצו אניטה פרידמן והמנכ"לית מירה מינס, כאשר באירוע נכחה גם יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים.
"במקום הזה למדתי מה זה עצמאות, אחריות, מה זה עבודה קשה, מה זה לקום ב-04:00 כדי לחלוב את הפרות ברפת, ב-07:00 להיות בחדר האוכל וב-08:00 להיות בכיתה", אמר מופז בטקס. "למדתי כאן מה זה ערבות ועזרה הדדית, המקום הזה הוא בשבילי בית. ואת כל אלה לקחתי איתי לצה"ל ולחיים".
בית הספר של כפר הנוער ויצו נהלל ע"ש חנה מייזל שוחט הוקם בשנת 1923. הרעיון המרכזי שהנחה את חנה מייזל שוחט היה להקים בית ספר חקלאי לצעירות שמטרתו להכשיר צעירות עולות ותושבות הארץ להשתלב בעבודה החקלאית בארץ ישראל וכך להגשים את החלום הציוני.