סמוך לבית שאן: רכב התהפך – תינוקת בת 4 חודשים נהרגה

טרגדיה בכביש 90, דרומית לבית שאן. תינוקת נהרגה וחמישה נפצעו בהתהפכות רכב

בשעת ערב מאוחרת נמסר למד"א מרחב גלבוע על רכב שהתהפך בכביש 90 סמוך לברדלה – לכיוון פצאל בבקעת הירדן. זירת האירוע דרומית 14 קילומטר מבית שאן. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשישה פצועים, בהם: תינוקת בת ארבעה חודשים במצב אנוש, ילדה בת שלוש עם פגיעת ראש, ושלושה פצועים במצב בינוני. מדוברות מד״א נמסר כי לאחר מאמצי החייאה פאראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה של התינוקת. צוותי מד״א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו בהמשך טיפול רפואי ופינו לבתי החולים העמק ורמב"ם (במסוק ובניידות טיפול נמרץ של מד"א) חמישה פצועים. כאמור ילדה כבת 3 עם פגיעת ראש (פונתה במסוק לרמב"ם), פעוטה כבת שנתיים, אשה כבת 50, גבר כבן 30 וצעיר כבן 22 שפונה אף הוא במסוק למרכז הרפואי רמב״ם בחיפה.


״מדובר בתאונה קשה. חילוץ הפצועים היה מורכב ולא פשוט. בסיוע כוח רפואה של צה"ל ואזרחים שעצרו במקום חילצנו את הפצועים מהתעלה״


 

פאראמדיק מד"א משה דהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב פרטי הפוך על צידו בתעלה סמוך לכביש. בתעלה מחוץ לרכב שכבו 6 פצועים, בהם תינוקות ואנשים מבוגרים. עוברי אורח שעצרו לסייע התחילו לבצע פעולות החייאה בתינוקת כבת 4 חודשים שהייתה ללא נשימה וללא דופק ומיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות. במקביל ביצענו סריקה מהירה והענקנו טיפול רפואי לשאר הנפגעים בהם ילדות בנות שנתיים ושלוש שסבלו מפגיעות ראש וגפיים, אישה כבת 50 שסבלה מפגיעת ראש, גבר כבן 30 שסבל מפגיעת חזה וצעיר כבן 20 שסבל מפגיעת בטן. כל חמשת הפצועים היו בהכרה מלאה ולאחר שייצבנו את מצבם בשטח פיננו 2 מהם לבית החולים רמב"ם במסוק מד"א, ואת השלושה הנותרים פיננו לבית החולים העמק. מדובר כאמור בתאונה קשה. חילוץ הפצועים היה מורכב ולא פשוט ובסיוע כוח רפואה של צה"ל ואזרחים שעצרו במקום חילצנו את הפצועים מהתעלה", סיכם הפאראמדיק דהן.
ממרכז רפואי העמק נמסר כי זוג הורים שהיו מעורבים בהתהפכות הערב (אב-35, אם -29) ובתם מטופלים בחדר הלם.