"מוחתם במלח"

תערוכה חדשה של האמנית נצה יפה, בגלריה במבואה, באולם המופעים בקיבוץ יפעת אוצרת: הדר מקובר מרום

תערוכה חדשה, עשירית במספר, נפתחה בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל בקיבוץ יפעת. את התערוכה אוצרת הדר מקובר מרום, במסגרת פרויקט 'אוצר.ת אורח.ת' של מחלקת התרבות במועצה.
נצה יפה, ילידת הארץ, מתגוררת בגבעת אלה, מחוברת לאדמה ולצומח, מורה וחוקרת בתחום הביולוגיה. ליצירה בחומר הגיעה באמצע החיים, כשחשה דחף פנימי עמוק לביטוי עצמי, וביקשה ליצור שקט לשהות בו גם בתקופות מאתגרות. תערוכה זו היא פרי של מסע פנימי, של תהליך רב שנים מרתק ומסקרן, המניב חוויה של גילויים חדשים ובעיקר מבטא שפה חדשה ובלעדית.
נצה מפסלת בחומר המכיל שמוט גס. יוצרת גופים מגוונים, דמויי כדים, אמפורות, קערות, לא תמיד פונקציונליות. היא משתמשת בטכניקות בנייה עתיקות ופשוטות של חיבור חוליות חומר זו לזו, יוצרת ספירלה שעולה כלפי מעלה. נקודת ההתחלה וכן נקודת הסיום של העבודה נראות בבירור. לתחושתה, כל העבודות שבנתה בדרך זו הן מקטעים של עבודה ספירלית אחת מתמשכת. בתערוכה זו מציגה עבודות שברובן נוצרו באמצעות שימוש במגוון מלחים, תוך התמקדות בקשר בין המלח לבין החומר.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, אמר באירוע פתיחת התערוכה: "תערוכה עשירית שמעמידה על נס יוצרים ואמנים מהעמק. נצה יפה, ילידת נהלל, בת 80 ועדיין יוצרת בכישרון רב ובחדווה. בעבודותיה היא עוסקת בחומר ובאדמה, תוך שהיא יוצרת חיבורים חדשים. נאחל לה שנות יצירה רבות!" פרטים על שעות פתיחת התערוכה באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל.