"מה חושב לעצמו הילד שהגיע בבוקר לביה״ס אלומות?"

בעיר עפולה נשמעת ביקורת רבה על משרד החינוך שחשף את נתוני העשירונים בבתי הספר ברחבי ישראל ומיצב את בית ספר אלומות בעשירון הכי נמוך במדינה. מירון: ״הפרסום פוגע באחד מבתי הספר הטובים בעיר״. אחיקם משה דוד, יועץ אסטרטגי, בוגר ביה"ס: "אני כועס ופגוע בשם אותו ילד שדקה לפני סוף שנת הלימודים גילה שהוא לומד בביה״ס מהעשירון הכי נמוך, ביה״ס האהוב של"

משרד החינוך חשף בראשית השבוע את הציון של כל בית ספר בישראל. המדד של משרד החינוך מורכב מארבעה אספקטים: השכלת ההורים שמהווה 40 אחוזים מהציון, רמת ההכנסה לנפש 20 אחוזים, פריפריאליות בית הספר 20 אחוזים וכך גם המוצא של התלמידים. הנתונים, שאותם עד עתה המשרד לא חשף, חושפים למעשה את העשירונים הכי חזקים בבתי הספר השונים ברחבי הארץ ואת אלה המצויים בתחתית הרשימה, בהתאם לנתונים.
אחד מבתי הספר שזכה לציון הנמוך ביותר, עשירון עשר, הוא ביה״ס אלומות בעפולה עלית שלמרות המספרים ה״יבשים״ זוקף בשנים האחרונות אינספור הצלחות פדגוגיות, חברתיות וערכיות.

• "הפרסום מעוות את המציאות"

הפרסום הוביל אמש את ראש העיר יצחק מירון לפרסם התייחסות ממוקדת ומפרגנת לביה״ס, לתלמידים, לצוותים החינוכיים ולהורים.
״הפרסום על בית ספר אלומות, מעוות את המציאות ובכך פוגע באחד מבתי הספר היסודיים הטובים ביותר שיש בעיר״, כתב מירון בקיר הפייסבוק שלו, ״אינני נוהג לפרט את ההישגים ההשוואתיים של בתי הספר שלנו- אבל הפעם אחרוג ממנהגי ואציין כי במבחני המיצ”ב האחרונים, הגיע בית ספר אלומות למקום הראשון מבין כלל בתי הספר בעפולה. זה לא קרה במקרה. זו תוצאה של השקעה בלתי רגילה, הן של מנהלת בית הספר דאז, רעיה שכטמן וצוותה והן של התלמידים שלנו, אשר גם כשהמשיכו לחטיבת הביניים, עשו חייל והגיעו להשגים מרשימים מאד.


אני חושב היום על הילד מבית הספר 'אלומות' שפתח את ידיעות אחרונות בבוקר וקרא על זה שבית הספר שלו ממוקם ברמה הכי נמוכה בגלל שיקול של אלמנטים: השכלת הוריו, ארץ מוצאם והכי עצוב- השכר שלהם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אלומות הוא דוגמא מצויינת לכך שגם בתנאי פתיחה מאתגרים ולא קלים- השמים הם הגבול ובמקרה של אלומות, אפילו השמים לא״.

• "זה בית הספר הכי מחבק שיש"

לצד מירון, התייחס לסוגיה גם אחיקם משה דוד, תושב עפולה עלית שלמד בבית הספר אלומות. בשנים האחרונות שימש משה דוד בתפקידים בכירים בתקשורת כולל ככתב הצבאי הבכיר של העיתון מעריב, כתב בוואלה ובתפקידו האחרון דובר המשרד לפיתוח הגליל והנגב. כיום הוא משמש כיועץ אסטרטגי כעצמאי.
״כשהייתי ילד אהבתי לקרוא עיתונים. עד היום, בעצם. אפילו הפכתי את זה לקריירה. עוד לפני שהייתי צועד לבית הספר, אלומות' בעפולה עלית שכונתי

אחיקם משה דוד
אחיקם משה דוד

האהובה, הייתי גומע בשקיקה את המילים בעיתון. אני חושב היום על הילד מבית הספר 'אלומות' שפתח את ידיעות אחרונות בבוקר וקרא על זה שבית הספר שלו ממוקם ברמה הכי נמוכה בגלל שיקול של אלמנטים: השכלת הוריו, ארץ מוצאם והכי עצוב- השכר שלהם.
מה הוא חושב לעצמו הבוקר, הילד הזה? שהוריו עניים, שארץ מוצאם לא ראויה ושהם לא משכילים.
ואני כועס ופגוע בשם אותו ילד שדקה לפני סוף הלימודים התברר לו שהוא לומד בבית ספר מהעשירון הכי נמוך, בית הספר האהוב שלי.
ואני רוצה לומר לו, לילד הזה: אתה לומד במקום הכי טוב, הכי מחבק, שיתן לך את הכלים הכי טובים להתמודד עם החטיבה, התיכון והחיים בכלל ועם המורות הכי נהדרות בעולם שנשארות חברות לכל החיים. אל תיתן, ילד, אל תיתן להגדרות ומשבצות לתכנן ולתכלל לך את החיים. אתה תהיה כל מה שתרצה להיות, גם אם משרד החינוך החליט שאתה לומד בבית הספר של העשירון הכי תחתון".

מנהלת בית הספר המיתולוגית של אלומות התייחסה לפרסומים וכתבה: "שום תיוג לא יכול לקחת את ההצלחה הערכית וההצלחה הלימודית של תלמידי בית הספר אלומות בעבר ובהווה. אני גאה שנתנה לי הזכות לנהל בית ספר זה"

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|