מה זה קרוסאובר?

רכבי קרוסאובר נמצאים בקטגוריה הצומחת ביותר בישראל אבל רבים עדיין לא יודעים במה מדובר. בכתבה הבאה נסביר איך הפכו רכבים קשוחים בלי יכולת שטח מלאה לפתרון התחבורה הנפוץ בארץ, ומה היתרונות המיוחדים שלהם

רכב ספורט רב שימושי, המכונה SUV או "רכב כבישטח" ומוכר גם בשם קרוסאובר, מייצג נכון להיום את הקטגוריה הצומחת ביותר בישראל. אלו רכבים מפנקים ונוחים שמצליחים לשלב בין יכולת שטח בסיסית לבין איכות של מכונית משפחתית ממוצעת. בנוסף, הביקוש תרם לגידול בהיצע והרבה יבואנים מזהים את נתח השוק הזה. כתוצאה מכך יכולות כיום משפחות בישראל להשיג רכבי קרוסאובר במחירים אטרקטיביים מאי פעם.

חשוב לציין שלרכבי crossover אין הנעה כפולה ויכולת שטח מלאה. המטרה שלהם היא לספק מענה על צרכים פונקציונאליים בנסיעת כביש, ולא להתגבר על מכשולי בוץ, נהרות וסלעים. מצד שני, רוב הנהגים בישראל גם ככה מציבים את רמת הנוחות מעל המפרט הטכני בכל הנוגע לסדר עדיפויות. כפי שאפשר להבין משמם, רכבי קרוסאובר משלבים בין כל העולמות וקשה להתעלם מהמראה האלגנטי והמרשים שלהם.

• ההיסטוריה של קרוסאובר

רק לאחרונה זכו רכבי קרוסאובר לקטגוריה משל עצמם. במקור התבססו כלי רכב מן הסוג הזה על פלטפורמת מכונית נוסעים עם מאפיינים של SUV. זהו רכב שבו נתונים כמו מספר מושבי נוסעים וגודל תא מטען זהים לאלו של מכוניות סטיישן ומינוואן, יחד עם תכונות של רכב שטח. במילים אחרות, רכבי ה-SUV סיפקו את ההשראה לרכבי ה-קרוסאובר שממלאים את כבישי ישראל, אירופה וארצות הברית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


את הצורה של רכבי קרוסאובר ניתן לזהות באמצעות הגובה והחזית. הרכבים נראים כאילו הוגבהו מעל מכוניות הסטיישן הרגילות, בעוד הצד הקדמי לקוח מהעיצובים שמזוהים עם רכבי השטח האגרסיביים. זה בא לידי ביטוי למשל בפנסים, בגריל ובחלונות. שלדת קרוסאובר היא שלדה אחודה כמו מכוניות נוסעים, אך בניגוד לרכבי שטח הם מתבססים על שלדת סולם עצמאית.

המבנה והמפרט של קרוסאובר מייצרים יתרון נוסף עבור הנהגים: משקל עצמי קל וחיסכון בצריכת דלק. אם בעבר זוהו רכבים גדולים עם צריכת דלק מאסיבית, הרי שהדגמים החדשים של קרוסאובר משנים לחלוטין את התמונה. הם משיגים התנהגות כביש מצוינת, נחשבים בטיחותיים גם בהשוואה לרכבים משפחתיים קלאסיים וצריכת הדלק שלהם לא נופלת מדגמים מסוימים בקטגוריית סופר מיני.

• כל הסיבות להצלחה

כפי שניתן להבין, רכבי קרוסאובר מרכזים תחת קורת גג אחת שורה ארוכה של תכונות ומאפיינים שמייצרים ערך מוסף עבור קהל הלקוחות. החיסכון בדלק והתנהגות הכביש המפנקת מדגישים את ההצלחה של הרכבים גם ביחס למכוניות משפחתיות.
לזה יש להוסיף את המבצעים האטרקטיביים ואת ההיצע הרחב של המכוניות המשומשות. בשורה התחתונה, יש היום הרבה מאוד רכבי קרוסאובר על הכביש וסביר להניח שבעתיד הקרוב מספרם עוד יגדל.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|