מגידו: קבינט הדיור דחה את הדיון בצירוף שטחי המוא"ז ליקנעם

כמה שנראה הישג לראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי ולמטה המאבק של המועצה והיישובים עין העמק ואליקים, בישיבת קבינט הדיור שנתקיימה היום בירושלים. שר הבינוי והשיכון נאלץ לדחות את הדיון בתכנית לאור בלוק חוסם והעדר רוב שיצביע עבור קידום התכנית.

בשבועות האחרונות הוביל ראש מוא"ז מגידו חולבסקי מהלך נרחב שכלל מסע שכנוע ציבורי בדעת הקהל, גיוס תמיכה פוליטית בקרב מקבלי ההחלטות ומהלכים משפטיים לרבות פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. תכלית המהלכים הייתה לסכל את קידום תכנית ההתרחבות על שטחי המושבים עין העמק ואליקים.
במהלך הדיון הבוקר, הפגינו מחוץ למשרד האוצר מאות מאנשי המושבים ויישובי המועצה, שעלו באוטובוסים לירושלים כדי להביע את התנגדותם ולהפגין כנגד יוזמתם של שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ושל אביגדור יצחקי לקדם את התכנית בוותמ"ל. כוונה זו עוררה כעס ומחאה רחבה שלוותה בהפגנות וחסימות כבישים לאורך השבוע כולו, בשטחי המועצה ובקרבת המושבים.
אמש, אף התקיימה באליקים, תפילה מיוחדת לסיכול התכנית. זקני המושב הגיעו לבית הכנסת באליקים ונשאו תפילה מיוחדת שמטרתה להביא לדחיית התכנית ולהסרתה מעל לסדר היום.
חולבסקי אמר כי "התכנית שנולדה בחטא תקבר בקבורת חמור. ההתנגדות נמצאת רק בתחילת הדרך ואיש מאתנו לא מתכוון להרפות. לא ניתן לגזול את אדמותינו, לפגוע ולחסל את המסורת והמורשת המפוארת של יישובי המועצה."