מגדל העמק: נחנך בית מל"י על שמה של מלי אליגוב ז"ל

בטקס מרגש עם דמות במעמד ראש העיר וסגניו, מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות, בני משפחה ותושבים – נחנך בית מל"י (מרכז למיצוי ידע וכישורים) אותו יזמה אליגוב. הבת ליאת: "המשפחה מתרגשת מהמחווה ומעריכה את היוזמה". ראש העיר אלי ברדה: "בצניעות אך בנחישות היא ביקשה וקיבלה את ברכתי לקדם את חלומותיה ביוזמות חינוכיות כמו "תכנית החלל SPACE M, המרכז למיצוי כישורים ועוד". צילום: דוברות מגדל העמק

מרגש עד דמעות. בית מל"י נחנך השבוע באופן רשמי על שמה של מלי אליגוב ז"ל (1970-2022), בת העיר וראש מינהל החינוך לשעבר. הבניין שנבחר להנצחת שמה הוא "המרכז למיצוי כישורים", אותו מרכז שיזמה במהלך תפקידה כמנהלת פרויקטים במינהל החינוך טרם בחירתה לראש מינהל החינוך. אנשי חינוך ואקדמיה מרבים לדבר על הישגים לימודיים וכיצד ניתן לשפרם בקרב התלמידים.
מלי הבינה כי כדי לעשות זאת ברמה עירונית יש להסתכל על התמונה המלאה ולתת מענה מושלם גם לתלמידים החזקים וגם לכאלה הזקוקים לסיוע ומענה רגשי כדי למצות את הפוטנציאל שלהם. בעקבות התפיסה המקובלת שתלמיד אינו יכול להיות פנוי ללמידה כאשר הוא מתמודד עם בעיה רגשית, נפתח "המרכז למיצוי כישורים" שמטרתו לתת מענה רגשי לצד תגבור לימודי לילדים הזקוקים לאבחון וידי הוריהם אינה משגת להעניק להם את הטיפול החיוני שעלותו יקרה.
מאז הוקם המרכז לפני כ-15 שנים מגיעים מדי שבוע מאות תלמידים למרכז ומקבלים טיפול רגשי המתבצע בקבוצות בנות 2-3 תלמידים על ידי מטפלים מקצועיים. הטיפולים להם זוכים הילדים הינם מגוונים וכוללים טיפול באמצעות בעלי חיים, בדרמה, בתנועה, בפסיכודרמה, אמנות, מוסיקה ודימיון מודרך. הטיפול הרגשי באמצעות התרפיות מאפשרות לילד לתעל את יכולות הקשב, לחזק את מיומנות הלמידה, לשפר את הישגיו הלימודיים ולממש את הפוטנציאל והכישורים הטמונים בו.
כזכור, מלי החלה את דרכה במנהל החינוך לפני 18 שנים במהלכן שימשה בכל התפקידים במנהל וביניהם קצינת ביקור סדיר, מנהלת פרויקטים ובשנים האחרונות מונתה לראש מנהל החינוך. אליגוב, עשתה הסבה לעולם החינוך לאחר ניסיון עשיר בניהול פרויקטים בעולם ההייטק עם שני תארים היא הגיעה ל"מחלקה שהיא שליחות", כפי שהיא תיארה בעבר.

"בית מלי" על שמה של מלי אליגוב ז"ל. צילום: דוברות מגדל העמק
"בית מלי" על שמה של מלי אליגוב ז"ל

לאורך שנותיה במינהל החינוך הקפידה אליגוב לממש את חזונו של ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה בנושא החינוך. הצוותים שהיו תחת הנהלתה עשו לילות כימים כדי לחבר בין בוגרי מערכת החינוך האיכותיים לתעשיית ההייטק בעיר. אליגוב חשבה על הילדים כמבוגרים לעתיד שיעבדו בעיר, כעובדי צווארון לבן בהייטק, במפעלי התעשייה ובמגוון האפשרויות שהרשות פועלת כדי לייצר. לא בכדי בבתי הספר ובגנים הגיעו מרצים ומורים מחברות ההייטק הפועלות בעיר. "הגישה שלנו היא שכל ילד יכול", זה המשפט המפורסם שליווה את אליגוב שהקפידה להסתכל על כל פרט ופרט ולמקסם את היכולות של התלמיד כדי שיגיע לכל מקום שיבחר גם בתעסוקה וגם בלימודים אקדמיים.
ליאת נחמיה, בתה של מלי, אמרה: "אמי ז"ל הוציאה לפועל את הקמת "מרכז למיצוי כישורים" אותו היא פיתחה כיוזמה ייחודית המעניקה מענה רגשי, חברתי ולימודי וזאת מתוך אמונה שכל אחד יכול להיות עצמו אם רק תינתן לו האפשרות. אמא שלי האמינה במודל והצליחה להפוך את החלום למציאות. אני רוצה להודות לראש העיר על התמיכה והליווי והנצחת מורשתה של של אמי, לרותי אללוף על ניהול והובלת המרכז וכמובן לאשרת מלכה על המינוי לראש מינהל החינוך".
רותי אללוף מנהלת המרכז שהנחתה את הטקס ציינה את שיתוף הפעולה והסיוע לה זכתה ממלי ז"ל. אשרת מלכה ראש מינהל החינוך שהייתה ליד ימינה של מלי ז"ל הודתה למשפחה על הברכה, הדגישה את המחויבות לפעילות "בבית מל"י" וציינה שהיא סגרה מעגל בכך שהתחילה את דרכה בחינוך במרכז למיצוי כישורים.
ראש העיר אלי ברדה סיכם: "סוד הקסם של מלי היה השילוב בין הפשטות, הצניעות והענווה שאפיינו אותה לבין הנחישות ליזום ולהוציא לפועל יוזמות חדשניות שהיא האמינה בהם. מלי ידעה להעריך השקעה של מורים, הורים ותלמידים שהובילו לפני שנתיים לזכייה בפרס החינוך הארצי. הפעילות כאן והאופי של מלי מחוברים – מדובר כאן בפעילות מלאה באינטליגנציה רגשית ואמפתיה לילדים הזקוקים לעזרה שאפיינו את מלי ולכן הבחירה ב"מרכז למיצוי כישורים" הייתה טבעית ומתבקשת".

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|