מגדל העמק: מסכמים שנה באגף השירות ופניות הציבור

80% מרוצים מטיפול האגף: מנתוני סקר שביעות רצון לשנת 2022 לפעילות אגף שירות ופניות הציבור של עשרות אלפי פניות עולה כי ישנה שביעות רצון גבוהה בקרב תושבי העיר מטיפול בפניותיהם. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

16,553 פניות התקבלו בשנת 2022 באגף לשרות ופניות הציבור בכלל והמוקד העירוני בפרט. הטיפול בפניות בנושאים השונים שלא פסחו גם על פניות שהם בגדר מידע לציבור ואינם משתייכים לפעילות הרשות המקומית אלא בעיקר לגבי גופים ציבוריים זכו להישג מרשים מצד הפונים וכ-80% מכלל הפונים השיבו שהיו מרוצים מטיפול בפניותיהם מנציגי האגף ובעיקר מנציגי השרות במוקד העירוני.
נתונים אלו שהוצגו בפני ראש העיר אלי ברדה ומנכ"ל העירייה שלום זוזוט מעידים על חיזוק והגברת האימון בין תושבי העיר לבין נציגי האגף שכולל מלבד פעילות המוקד העירוני גם פעילות מחלקה לפניות ציבור שפעילותה באה לידי ביטוי גם במסגרת מפגשים עם תושבי העיר בנוגע לפניותיהם.
פעילות נוספת של האגף כללה השנה גם בקרת שטח שמבוצעת על ידי נציג האגף ומטרתה לאתר מקרוב מפגעים בנושאים השונים תוך דיווח באון לין למערכת המוקד העירוני. לצד זה תפקיד בקרת השטח לוודא על פעילות אגפים ומחלקות בהתאם לתוכניות עבודה שתואמו בין מנכ"ל העירייה למנהלי אגפים ומחלקות כשהדגש על פעילות אגף שפ"ע שפעילותו מול תושבי העיר על בסיס יומיומי.
"כבר לפני כשלוש שנים שהחלה פעילות האגף, אחת המטרות העיקריות שהוצבו הייתה הגברת האימון ההדדי בין התושב לפעילות אגפים ומחלקות בעירייה, באמצעות האגף לשרות ופניות הציבור", אמרה מנהלת האגף איילה זלצר וביקשה להדגיש: "משנה לשנה השיפור בתחום זה הולך ועולה הודות לעבודתם המסורה של עובדי האגף בכלל ונציגי שרות במוקד העירוני בפרט עם גיבוי מלא של ראש העיר אלי ברדה ומנכ"ל העירייה שלום זוזוט ולחברי הנהלת העיר".
פעילות האגף כללה בשנת 2022 את קידום מהפכת השרות הדיגיטלי שהעניק שדרוג לפניות התושבים כמו פתיחת פניה ממכשיר נייד בצירוף שליחת תמונות באמצעות הוואטסאפ שמסייע באיתור מדויק ומענה מהיר יותר של הפניה, בנוסף ליישומים נוספים הודות לשיתוף פעולה עם מנהל מערכות מידע בעירייה ערן מועלם ואנשי צוותו. גם המענה הטלפוני לתושב על ידי נציגי אגפים ומחלקות בעירייה זוכה לשיפור הודות לדגש בנושא זה על האגף לשרות ופניות הציבור.
פעילות נוספת הייתה במסגרת עיצוב לסביבת העובדים שזכו לקבל ציוד ומראה משרדית לצד כובעים מעוצבים לעובדי אגף שפ"ע.
מנכ"ל העירייה שלום זוזוט סיכם: "מניתוח הנתונים עולה כי בשנת 2022 למעלה מ-4,430 פניות היו תחת נושא מידע לציבור, מעיד עד כמה הפונה מוצא בנציגי האגף כתובת לקבלת מענה פניות גם שחלקן אינם קשורים לפעילות הרשות המקומית, הוכחה נוספת למקצועיות ושירותיות של עובדי האגף בשירות תושבי העיר".