מגדל העמק: לראשונה מכרז "מחיר למשתכן" אבל בתמהיל שונה

מכרז לשיווק 372 יח"ד במסגרת מסלול "המחיר למשתכן" שפורסם בימים אלה במגדל העמק משלב לראשונה תמהיל של יחידות דיור מוזלות לצד יחידות דיור במחירי "השוק החופשי".

פורסם מכרז שלישי במסלול "מחיר למשתכן" במגדל העמק. בניגוד מכרזים קודמים מציע המכרז החדש ליזמים את האפשרות למכור בפרויקטים גם יחידות דיור שאינן במסגרת המסלול של "מחיר למשתכן" אלא במחירי "השוק החופשי".
עד כה שווקו במגדל העמק 200 יחידות דיור במסגרת "המחיר למשתכן" לשני יזמים ובימים אלה נמצאת ההגרלה הראשונה לתושבים בעיצומה. עם זאת, במכרז השלישי להקמת 372 יח"ד במסלול "המחיר למשתכן" לא הוגשו הצעות של יזמים כלל. הסיבות לכך הן תנאי מכרז המוביל להתכנות כלכלית גבולית עבור היזמים שחוששים לקחת סיכון. לאור זאת הצליח ברדה לשכנע את אנשי משרד הבינוי והשיכון עם הצעה יצירתית שנועדה להקל על היזמים וליצור עבורם היתכנות כלכלית מתוך כוונה שייגשו למכרז. על פי הצעתו של ברדה 75% מיחידות הדיור שבמכרז יימכרו במסגרת מסלול "מחיר למשתכן" ואילו 25% מהיחידות הנותרות יימכרו במחיר השוק החופשי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"שילוב של יחידות דיור שיימכרו במחירי השוק החופשי יימשכו יותר יזמים להשתתף ויעודד את הזוכה לבנות בסטנדרטים גבוהים ממנו ייהנו כלל הרוכשים בפרויקט" כתב ברדה בהצעתו.
בימים אלה, כאמור, פורסם מכרז חוזר ובמסגרתו נוסף סעיף נוסף לפיו היזם הזוכה יוכל למכור לצד יחידות הדיור המוזלות גם שיעור מסוים של יחידות דיור במחירי "השוק החופשי".
אגב, ברדה שמלווה את התכנית מאז הושקה בעירו קרא בעבר לעצור את התכנית במגדל העמק בטענה כי אינה מעניקה העדפה מספקת לזוגות ולמשפחות הצעירות מהעיר. שיעור העדפה עמד אז על 20% ולאחר מאבק שלו לצד ראשי רשויות נוספים החליטו במשרד הבינוי והשיכון לעלות את שיעורי העדפה לבני העיר שעומדים כיום על 50%.

 

"בין השואה לשבת השחורה"

|

״דרכו של מתן נמשכת ותימשך״

|