מגדל העמק: הפרויקט הלאומי החינוכי "תכנית SPACE" המרחב להצלחה

ועדת ההיגוי בראשות ראש העיר אלי ברדה, ראש מינהל החינוך, מנהלי בתי ספר ונציגי התכנית התכנסה זו השנה השישית לקבלת דו"ח מצב וקביעת יעדים לשנה"ל להמשיך קידום בני העדה האתיופית במוסדות החינוך בעיר. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

ועדת ההיגוי השנתית של הפרויקט הלאומי- תכנית SPACE בהשתתפות ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה, ראש מנהל החינוך אשרת מלכה, עוזרת ראש העיר סיון קסלסי, מנהלי בתי הספר: דודי גריסרו, שרית טאלר ואילן יצחקי, ראש צוות אזור הצפון רחל, מנהל פרויקט לאומי צפון רחמים מלקו, מנהל פרויקט לאומי רוני אלקלם ומנחה הישובית טנוס עסקה בקידום התלמידים בחטיבות הביניים והתיכוניים לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם ולהגביר את סיכוייהם למוביליות חברתית ולשילוב עתידי בשוק העבודה.
התכנית מתמקדת בשני תחומים מרכזיים: בתחום הלימודי ובתחום החברתי והאישי- רגשי. בוועדת ההיגוי בדיון שהתקיים בוועדת ההיגוי צוינו מטרותיה של התכנית ובהן: שיפור ההישגים הלימודיים, הגברת המוטיבציה הלימודית, העלאת מספר התלמידים המשתתפים בתכנית והעלאת מספר התלמידים הזכאים לתעודת בגרות.
התלמידה אליה אלזם מביה"ס יערת העמק סיפרה בהתרגשות ורגישה את הנוכחים באומרה: "בזכות השתתפותי בתכנית עליתי להקבצה א' באנגלית מה שיאפשר לי 5 יחידות לימוד. כמו כן, התכנית העניקה לי ביטחון עצמי, סיוע בשיעורי הבית ועזרה בלשון ובמתמטיקה". בנוסף, התלמיד מרום צגאי מביה"ס יערת העמק שיתף וריגש אף הוא את הנוכחים וסיפר שהתכנית מסייעת לו מאד והמוטיבציה שלו היא להגיע ל-5 יחידות לימוד.
ראש העיר אלי ברדה הנחה את מנהלי בתי הספר לקבוע שאחד מיעדי בית הספר היה העלאת מספר התלמידים יוצאי העדה לזכאות לתעודת בגרות ולקיים מפגשי העצמה עם בני העדה שפרצו דרך והצליחו ומהווים דוגמא אישית ומודל לחיקוי.
רוני אלקלם מנהל הפרויקט הלאומי בארץ ציין שבשנת הלימודים הנוכחית עומד מספרם של המשתתפים בתכנית על 61. מנהלי בתי הספר הדגישו שהתכנית החברתית הנכללת בתכנית מסייעת מאוד לגיבוש החברתי ולשילובם של התלמידים יוצאי העדה בחברה ובקהילה והביעו הערכה על תרומתה של התכנית, על שיתוף הפעולה ועל המוטיבציה להשתתף ולהצליח לקדם את המטרות.
רחמים מלקו מנהל הפרויקט הלאומי במחוז צפון סיכם: "התכנית מבקשת לסייע ולתרום לבתי הספר וביקש להודות לראש העיר ולכל המשתתפים על המעורבות והתמיכה להצלחת התכנית במגדל העמק".
ראש מנהל החינוך אושרת מלכה אמרה: "ה"פרויקט הלאומי" לקהילה האתיופית פועלת בעיר מזה 6 שנים. כחלק מהחזון החינוכי העירוני אנו שמים דגש על מתן מענים עירוניים על מנת למקסם את ההצלחה של התלמידים, לחזק את תחושת המסוגלות ולהצמיח לומדים עצמאיים. ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מלווה את הפרויקט הזה באופן אישי מתוך חשיבות לכל לומד בעיר ועל כך מגיעה לו מלוא ההערכה. השותפות ועבודת הצוות עם הפרויקטים בעיר הם המפתח להצלחה הלימודית, להעצמתם החברתית והריגשית של הלומדים".

תלמידי ויצו ניר העמק בביקור מרתק בספרייה הלאומית

|

פעילויות חינוכיות ערכיות ומשמעותיות בעמק יזרעאל

|