מגדל העמק: הונחה אבן פינה לבית קק"ל למצוינות

השבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה בהשתתפות יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי, ראש העיר, סגני ראש העיר וחברי מועצה. לפרויקט שעלותו 10 מיליון ש"ח כבר נבחר קבלן זוכה ובמהלך החודש יחל בעבודות. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

בנייתו של בית קק"ל למצוינות יוצאת לדרך. השבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי, מנהל אגף חינוך בקק"ל שר שלום ג'רבי, סגני ראש העיר, חברי מועצה ומנהלי מחלקות.
כזכור, דני עטר יו"ר קק"ל דאז, הודיע על זכיית 10 רשויות בקול קורא להקמת 10 בתי קק"ל למצוינות ברחבי הארץ ובין היתר גם במגדל העמק. עם כניסתו של אברהם דובדבני מחליפו של עטר לתפקיד יו"ר קק"ל, הוא העביר החלטה בדירקטוריון קק"ל על ביטול הפרויקט בשמונה רשויות מה שהוביל את ראש העיר אלי ברדה ושאר ראשי הרשויות לצאת למאבק לשנות את רוע הגזרה. בחלוף מספר חודשים של מאבק ולחצים הצליחו ראשי הרשויות להפוך את ההחלטה לאחר שהוכיחו כי כספי תרומות מהקהילות היהודיות בחו"ל התורמות כבר התקבלו בקק"ל ויועדו בין השאר להקמת בית קק"ל למצוינות במגדל העמק.
"בית קק"ל" הינו פרויקט דגל חברתי-חינוכי שקם במטרה לצמצם פערים בין המרכז לפריפריה ולטובת מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה בישראל להגיע לעתיד טוב יותר. "בית קלל" הינו מרחב רב-תחומי שפועל במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי.
בתי קק"ל למצוינות הינם פלטפורמה בעלת סביבת לימוד טכנולוגית מעוררת השראה עבור בני הנוער והתכנים המועברים בהם נקבעים בשיתוף עמם במטרה להעניק להם כישורי חיים רלוונטיים לעידן המודרני. הפעילות הרב-תחומית בבתי קק"ל למצוינות כוללת מרכז למידה במקצועות המדעיים והטכנולוגיים עם מיטב המורים ובקבוצות קטנות, מרכז טכנולוגי יזמי שפועל בשיתוף פעולה עם עמותת בוגרי יחידות עילית שבו לומדים מבואות לסייבר, רובוטיקה, שפות תכנות, פיתוח משחקים ופוטושופ.
יו"ר קק"ל יפעת עובדיה-לוסקי אמרה: "קק"ל, עוד מימי ראשית הציונות, שמה לה למטרה לפתח את הארץ. בפיתוח הקרקע, בקליטת עלייה וכן גם בצמצום פערים. אני רואה את זה כאחד האתגרים המרכזיים העומדים לפתחנו, יש עבודה רבה. ולכן אנחנו כאן. היום אנחנו נוטעים נטיעה מסוג אחר. נטיעה  של שורשים ערכיים וחברתיים. השקעה בטוחה לעתיד טוב יותר. מה שאנחנו עושים פה היום זו ציונות. זו הציונות לשנת 2023. אין כלי משמעותי מבית קק"ל למצוינות לצמצום פערים. הבית הזה יתן את המינוף לשגשוג העיר מגדל העמק ומערכת החינוך ויהפוך אותה לאיכותית יותר ולמצוינת".
אשרת מלכה ראש מינהל החינוך הוסיפה: "קיבלנו מתנה בית קק"ל למצוינות יהווה מנוע צמיחה למינוף ההישגים הלימודיים והערכיים להצמחת בוגרים איכותיים של מערכת החינוך".
אלי ברדה ראש העיר הודה לראשי קק"ל לדורותיהם על שיתוף הפעולה עם מגדל העמק המכונה גם "עיר קק"ל" בזכות היערות והחורש העוטפים אותה ואמר: "בית קק"ל למצוינות יהווה בבקרים לבית לאוכלוסיית הגיל השלישי ונכבדי העיר הוותיקים ואחר הצהריים יהווה בית למצוינות עבור תלמידי מערכת החינוך בחוגי העשרה ושיעורים פרטיים, בלימודי סייבר, טכנולוגיה וקיימות כולל העצמה ערכית ומנהיגותית לשירות משמעותי בצה"ל".

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|