מגדל העמק: האצה במאמצי הטיפול במזבלה הפיראטית

על רקע השריפות והריחות שהטרידו את תושבי העיר בחודשים האחרונים הזמין ראש העיר בדחיפות את עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה וערך עמה סיור במוקד השריפות כדי להאיץ את הטיפול והתהליכים בסוגיית השריפות והריחות מהמזבלה הפיראטית ביפיע והחשד לריחות מאזור התעשייה "רמת גבריאל". בסיום הביקור נמסר מעיריית מגדל העמק כי פגישת העבודה הייתה מוצלחת ומצפים לתוצאות מוצלחות. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ביקרה השבוע לסיור עבודה ראשון במסגרת תפקידה בעיריית מגדל העמק.|
על רקע תלונות התושבים בחודשים האחרונים בעקבות ריח שריפות חזק שמגיע מכיוון יפיע, הזמין ראש העיר אלי ברדה את השרה לביקור בזק שהחל בסיור במוקד השריפות יחד עם נציגי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.
לאחר מכן התקיימה פגישת עבודה בבית יד לבנים יחד עם סגן ראש העיר ומ"מ סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר אלי בקסיס, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט מנהלי מחלקות ואגפים ועובדי הרשות. במהלך הפגישה הציג ראש העיר בפני השרה את עיקרי פעולות הרשות בנושא הגנת הסביבה כגון: פרויקט החלפת גגות האסבסט בשכונת נוף העמק, התייעלות אנרגטית עם שימוש בתאורת לד ברחבי העיר, התקנה עתידית של מתקנים פוטו ולתאים בגגות מוסדות ציבור, הסכמים עם תאגידי המחזור "מאי" ו"תמיר", הסמכת גנים ובתי ספר ירוקים, שירות לתושב בנושא פסולת בניין וסגירת תחנת המעבר לפסולת גושית וגזם.
בחלק השני של הפגישה הועלו מספר נושאים לדיון בפני השרה שאותם ביקש ראש העיר לקדם: מפגעי רעש, ריח ועשן ממפעלי התעשייה ומזבלה פירטית ביפיע, בחינה של הפסקה או צמצום היטלי התמנה, קידום פתרון לסוגיית פסולת בניין, פיקוח מחירים על פסולת מעורבת וכו'.
השרה להגנת הסביבה ח"כ עידית סילמן אמרה: "תופעת השלכות פסולת לא חוקיות היא תופעה חמורה, שעלינו להילחם בה בנוקשות ונחישות. לא ייתכן שהציבור בכלל ותושבי מגדל העמק בפרט יפגעו מזיהום האוויר הנגרם מהשריפות. אנחנו פועלים בכל המישורים ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים לטיפול מיידי בתופעה, למען אוויר נקי לתושבים".
ראש העיר אלי ברדה סיכם: "ראשית רוצה להודות לשרה על ביקור הבזק במגדל העמק במהלך השבוע הראשון לכהונתה. סבלנו במשך החודשיים האחרונים מריח שריפה חזק שפגע בתושבי העיר וברגע ששמעה על המצב הגיעה כדי למצוא פתרון בהקדם. זכותם הטבעית של תושבי העיר לאוויר נקי. אני מאחל לשרה המון הצלחה בתפקיד החדש".