מבצע "בר מצווה"

101 חתני בר מצווה, בינהם מעפולה ומגדל העמק, חגגו בנתיבות באירוע ענק ומרגש שקיימו לכבודם משפחת אבוחצירא. כל אחד מהם קיבל במתנה תפילין, טלית וביגוד לאירוע החגיגי.
מאת מנדי ריזל
צילום: יעקב כהן

קרוב ל-1,000 בני אדם – בהם 101 חתני בר מצווה נרגשים, בני משפחותיהם, רבנים, אורחים ונדבנים נטלו חלק בבר מצווה מרגשת ומפוארת באוהל אירועים ענקי שהוקם בסמוך לציונו של ה"בבא סאלי" רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל.
את האירוע ארגנה עמותת 'משכן דוד' מנתיבות, שנקראת על שמו של רבי דוד אבוחצירא הי"ד שנרצח על קידוש ה' במרוקו. בראש העמותה עומד הרב יהודה אבוחצירא, נכדו של "בבא סאלי" זכר צדיק לברכה. נשיא העמותה הוא אביו, "בבא ברוך" אבוחצירא.
"אנחנו מקיימים פעילויות של חסד לאורך כל ימות השנה, כמו חלוקת מנות מזון בערב החגים למשפחות רבות וחלוקת מזון וממתקים לחיילים – ויש גם פרויקטים מתחלפים כמו 1,000 תיקים שחילקנו בשנה שעברה לילדי כיתה א' או חלוקת צעצועים לילדים חולים בעבר ועוד. בכל שנה אנחנו מתמקדים בפרויקט גדול, שונה ויוצא דופן", מסביר מנהל הפעילות הרב אוריאל אבוחצירא. "בעז"ה בקרוב נקבל שטח בנתיבות ונבנה עליו את המחסן לכל הציוד עם מקררים ומקפיאים ובינתיים אנחנו פועלים משטח המוסדות של סבא, רבי ברוך", מסביר מנהל הפעילות הרב אוריאל אבוחצירא.
השנה החליטה העמותה להתמקד בפרויקט בר מצווה ל-101 בני נוער.
למה דווקא 101? "כי זו הגימטריא של 'סאלי' – והפרויקט נעשה לעילוי נשמתו של 'בבא סאלי'", מסבירים בעמותה. "היו לנו שיתופי פעולה מלשכות הרווחה של כל הערים שפנינו אליהן, כולן בפריפריה בדרום ובצפון: נתיבות, אופקים, באר שבע, דימונה, אשקלון, קריית מלאכי, עפולה, נוף הגליל, מגדל העמק, קריית אתא וקריית ים ועוד. הבאנו לאירוע גם ילדים מאשדוד, בית שמש ואפילו פתח תקווה".

כמה זמן לקח לכם להתארגן על פרויקט כזה?
"היזמות של הפרויקט ארכה יותר מחודש – אבל ההתארגנות לקחה כמה חודשים: לא פשוט להשיג 101 ילדים מכל כך הרבה מקומות ולהביא אותם לאותו מקום, באותו זמן. ככל הידוע זה פרויקט ראשון מסוגו שמקיימים דבר כזה. ההפקה הייתה מאוד מושקעת, חשבנו על כל הפרטים, עד הפרט הכי קטן כדי שהילדים המתוקים הללו ייהנו ויתרגשו כמו כל חתן בר מצווה: כל אחד מהם קיבל טלית ותפילין הכי מהודרים שיש, בעלות של 2,500 שקלים לכל ערכה וגם נרתיק מהודר עם רקמה של השם. כל חתן גם קיבל בנוסף סט של חליפה מהודרת, חולצה ונעליים. בנוסף אפשרנו לכל נער בר מצווה להגיע עם עד 10 בני משפחה ובסך הכול הגיעו כ-650 קרובים וחברים, רבנים ובראשם סבא ה'בבא ברוך' והראשון-לציון ורבה של ירושלים רבי שלמה-משה עמאר וכ -100 מהתורמים".
הזמר איציק אורלב ביצע את "שירת המלאכים" בטקס הכניסה לאוהל האירועים ולאחר מכן הופיעו האמנים אלירן אלבז ו-2 בניו, יניב מדאר וחיים צדיק. את האירוע הנחה שדרן הרדיו ומנחה הטלוויזיה ירון אילן.
עלות החגיגה, הביגוד והטלית ותפילין הגיעה לסכומים של יותר מחצי מיליון שקלים שאותם נתנו ביד נדיבה 'רמי לוי', 'ארזי הנגב', 'אופק שלי', 'פסגות שלמה', 'האחים בוסקילה', 'האחים אוזן', 'י.ח דמרי' ותורמים נוספים מצרפת וארה"ב.

מה הלאה?
"אנחנו עוברים מפרויקט לפרויקט וכולם קשורים בחסד, כפי שלמדנו מסידנא 'בבא סאלי' זצ"ל. אנחנו כבר נערכים לפרויקט החסד הגדול הבא וכאמור במקביל לקבלת שטח שעליו נבנה את מרכז 'משכן דוד בנתיבות'".
מהעמותה נמסר: "אנו מודים לכל מי שהיה לעזר בכל הפרויקט הגדול והעצום הזה ונטל חלק כל אחד לפי כבודו ולפי מעלתו. מאחלים להם שהקב"ה יחזיר להם כגמולם הטוב ותהי משכורתם מעם ה' ובעז"ה יזכו להיות שותפים איתנו בבניית עולם של חסד".

 

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|