מידת הרחמים: נהג מהעמק נתפס נוהג שיכור כלוט ויצא בזול

שופט גזר דינו של תושב האיזור, אב לילד נכה שנתפס נוהג בגילופין על פי בית הילל. המחשה: ארכיון

נהג מהצפון נתפס נוהג בשכרות כבדה, אך השופט התחשב בו – והתיר לו, חרף פסילה ממושכת להמשיך ולנהוג על אופנוע, ולהסיע עליו את בנו הנכה. הנהג נתפס ביציאה מאולם שמחות באזור, ובבדיקת ינשוף עלה כי בדמו מצוי אלכוהול מעל לפי שניים מהכמות המותרת בחוק.
בכתב האישום שהוגש נגדו דרשה המשטרה שלילה ארוכה בפועל וכן מאסר על תנאי. בצר לו פנה הנהג אל עוה"ד ראובן מלאך.
עוה"ד מלאך אשר חקר את השוטרים על עדותם בבית המשפט – העלה כשלים אפשריים בהפעלת הינשוף. מעבר לכך, ביקש עוה"ד ראובן מלאך מהשופט להתחשב בנסיבות האישיות של הנהג, אב לילד נכה – התלוי עד מאד בהסעות אותן מבצע האב.
ביהמ"ש לתעבורה התחשב במצבו של הנהג, ולאור טיב הראיות שינה את האישום מנהיגה בשכרות, לנהיגה תחת משקאות משכרים – אישום קל בהרבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוה"ד מלאך ביקש לסייג את הפסילה, שכן בנו של הנאשם נכה, ונזקק להסעות אותן מבצע הנאשם באמצעות קטנועו. השופט ציין בהחלטתו כי הוא מתחשב בעובדה שלנאשם אין הרשעות קודמות, ובהיותו אב לילד נכה אשר אחראי על ניידותו. לפיכך, דן את הנאשם ל-6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, קנס בסך 2,500 שקלים, ופסילת רישיון ל-6 חודשים (בניכוי 30 ימי פסילה מנהלית) – אך הפסילה, קבע השופט, לא תחול על רכב דו גלגלי, וזאת לאור העובדה כי עם הקטנוע מסיע הנאשם את בנו הנכה.

עוד פסק השופט פסילה על תנאי של 4 חודשים למשך 3 שנים, והתחייבות כספית בסך 1,500 שקלים, להימנע מלבצע עבירות של נהיגה בשכרות או תחת השפעת משקאות משכרים, או עבירה של נהיגה בזמן פסילה – שנתיים מיום פסק הדין.