"לכל עולה יהודי שירצה לעלות לישראל מאוקראינה – ימתין בעפולה בית חם"

החיבור לשורשים, הדאגה והרצון לסייע: ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש העיר עפולה ומחזיק תיק הקליטה, הוא יליד חרקוב שבאוקראינה. השבוע הוא סיפר על התחושות שלו נוכח הלחימה, משתף על הביקור האחרון שלו בקייב ומבטיח: "נעטוף באהבה כל עולה שיבחר להגיע אלינו"

השבועיים האחרונים תופסים את ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש העיר עפולה ומחזיק תיק הקליטה מודאג. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, המדינה בה נולד, מותירה אותו עם המון חששות בנוגע לעתיד.
השבוע, בזמן שהחלו השיחות בין שני הצדדים הוא סיפר על הקושי להתמודד עם התמונות שמגיעות מהלחימה, על הרצון לסייע בעליה של עולים יהודים מאוקראינה לעפולה והמורכבות והרגישות של הצד הישראלי בסיפור הזה.
"נולדתי בחרקוב שבאוקראינה", אומר יודיס, "עיר יפהפייה שבימים האחרונים הייתה בלב הלחימה. עצוב מאוד לראות מה שקורה שם, קודם כל כבן אנוש. אני עליתי לישראל בשנת 1990 וכמובן שנשארו מאחוריי אנשים שלמדתי איתם, חברים, מכרים ועוד. הדאגה והחשש לגורלם היא מובנת. הדיווחים מהשטח לא מקלים כהוא זה. אני יכול לומר בשם ציבור רחב שכולנו מייחלים שהלחימה הזו תיגמר כמה שיותר מהר. אנחנו גם יודעים מימים ימימה שבמלחמה אין מנצחים ובשני הצדדים יש אנשים שלא רצו שיגיע המצב הזה. אנחנו כאישי ציבור ובכלל כאזרחים ישראליים נדרשים לנהוג ברגישות בכל מה שקורה במלחמה בין שתי המדינות. מה שכן אנחנו יודעים לומר זה שלכל יהודי שרוצה ויכול לעלות לישראל מאוקראינה – ושירצה להתגורר בעפולה ימתין בית חם ועוטף בעיר – על כל המשתמע מכך".
יודיס ביקר באוקראינה בפעם האחרונה לפני כעשור לערך, בעת שציינו 70 שנה ל"באבי יאר". "אנחנו מקבלים במחלקת הקליטה פניות מתושבים בנוגע לבני משפחה ומכרים וכמובן מעניקים להם מענה ממוקד", הוסיף יודיס, "בחלק מהמקרים אנחנו מחברים ומעבירים אותם לגורמים המטפלים ברשויות. מעבר לכך אנו צופים שבעקבות הלחימה יהיה גל עלייה ארצה ואנו בעפולה נרצה להיות עיר שקולטת חלק מאותם עולים. אנחנו מקווים ומצפים שהם יחוו כמה שפחות כאב וצער וכולי תקווה שהשגרה תשוב למחוזות הללו".