כרם המכינה: החניכים הפכו את הכרם הזיתים הנטוש לריווחי

כרם המשתרע על עשרות דונמים יעבור לטיפול חניכי מכינת תבור, לאחר שבעליו נפטר. בני משפחתו החליטו להפקיד את הטיפול בכרם בידיהם החרוצות של החניכים במטרה להמשיך את עיבוד האדמה והחיבור לקרקע, וגם: להפוך אותו תוך שלוש שנים למשגשג וריווחי

חניכי מכינת תבור מנצרת עילית יהיו מעתה אמונים על טיפול קבוע בכרם זיתים באזור הכפר איכסאל שהוזנח במרוצת שלוש השנים האחרונות, לאחר שאב המשפחה שטיפל באהבה בכרם הנפטר. כעת, המשפחה בחרה בחניכי המכינה להמשך המסיק והטיפול בכרם שמשתרע על עשרות דונמים.
מאז נפטר האב עמד כאמור כרם הזיתים בשיממונו, ללא יד מטפלת ומוסקת. בני המשפחה שהכירו את פועלם של חניכי מכינת תבור בנצרת עילית, הציעו למכינה את כרם הזיתים, בכדי שיטופל על ידי החניכים הצעירים והשורשיים.
"כרם הזיתים נמצא סמוך לכפר איכסל, וכולל עשרות דונמים”, סיפרה אושרת סיסו מנהלת המכינה, "בעצה אחת עם ראש המכינה עמיחי שיקלי החלטנו לשקם את כרם הזיתים, ולהפוך אותו תוך שלוש שנים לכרם רווחי. מעבר לעניין הרגשי שיש בדבר, לשקם כרם של בעל המשפחה, להמשיך את עיבוד האדמה והחיבור לקרקע, יש כאן גם עניין חינוכי ערכי. זה לא לדבר על חקלאות, זה לעשות חקלאות".

 

מרגש: פינת ההנצחה של ליאב

|

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|

אני מודה לעובדים על המסירות למטופלים ועל עבודת הצוות שהביאה אותם להיות מצטיינים"

|