כנרת: פונו "זולות" בלתי חוקיות של פולשים

"הזולות" פונו במבצע משולב של פקחי רשות מקרקעי ישראל ורשות הכנרת. צילום: רשות הכנרת

בפעילות משולבת של פקחי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ופקחי רשות הכנרת, פונו מאזור חוף האון בכנרת, 11 "זולות" בלתי חוקיות שהוקמו על ידי פולשים, בחוף האון ובסמוך ל"שביל סובב כינרת".
בסיור פקחים שנערך בחוף האון לפני כחודש, נתגלו 13 "זולות" בלתי חוקיות שהוקמו בסבך הקנים ברצועת חוף האון לאורך כחצי ק"מ.
פקחי רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ופקחי רשות הכנרת הגישו לפולשים מסמכים הדורשים פינוי הזולות בהתראה של 8 ימים מראש ואף גיבו דרישה זו בעל פה. בהנחיית אלון ורבל, פקח רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) וסיוע צוות הפיקוח של רשות הכנרת בראשותו של חגי לוין, פונו כבר 11 מה"זולות" הבלתי חוקיות.
חגי לוין, ראש מערך הפיקוח ברשות הכנרת אומר, כי ה"זולות" הוקמו על ידי פולשים שכנראה שהו בחוף תקופה ארוכה בתקופת הקיץ. הפולשים בנו מבנים מצוידים היטב במיטות, מזרונים, חפצי מטבח, מכשור ועוד. רובם הותירו ציוד, זבל, אשפה ולכלוך רב מאחוריהם והתפנו.
לוין אומר, כי הלכלוך והזוהמה ב"זולות" הבלתי חוקיות ובסביבתן בעייתיות מאוד, כמו גם השירותים המאולתרים שהפולשים עשו לעצמם בין השיחים שהיוו מוקד לסכנה בריאותית ממשית וזיהום הסביבה וכי סך הכל פונה מעל טון אחד של ריהוט אשפה שהותירו הפולשים במקום ופונו באמצעות עגלות וטנדרים.
לשתיים מדיירי ה"זולות" שעדיין לא התפנו, נמסרו התראות חוזרות ובמידה ולא יתפנו בימים הקרובים יוגשו על ידי רמ"י נגד הפולשים תלונות במשטרה ויוצא צו פינוי.
מרשות הכינרת נמסר, כי יש לזכור ששביל סובב כינרת אמור להוות שביל גישה פתוח לקהל הרחב ומבנים ארעיים בלתי חוקיים מסוג אלה שפונו על תכולתם, מזהמים את הסביבה ואף מפריעים למהלכו של השביל. רשות הכינרת תמשיך לסייע לרשות מקרקעי ישראל במבצעים מסוג זה, על מנת לשמור על השביל וחופי הכינרת נקיים מלכלוך ומפגעים לטובת ציבור המטיילים והנופשים.