כנס מוכנות לרעידת אדמה במחוז הצפון של פיקוד העורף

בשנים האחרונות, בשיתוף ארגוני החירום במשרדי הממשלה, נבנתה תכנית לתרחיש של רעידת אדמה שבנויה על פי תרגולי פיקוד העורף, ארגוני החירום, הכנת משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. כנס מוכנות לרעידת אדמה במחוז הצפון של פיקוד העורף. צילום: דובר צה"ל

לפני כשבוע התקיים כנס המוכנות לרעידת אדמה של מחוז צפון בפיקוד העורף. הכנס התקיים במעמד מפקד המחוז, אל"ם בצלאל שנייד, ממונת מחוז צפון מטעם משרד הפנים, סגן מנהל רח״ל, מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה לישראל, קצין המבצעים של מחוז הצפון במשטרת ישראל ומנהל מרחב ירדן במד״א.
הכנס נפתח בדבריו של ראש תחום היערכות בוועדת ההיגוי הבין- משרדית להיערכות לרעידות אדמה, דניאל לנצה: "רעידת אדמה יכולה להתרחש בכל רגע וללא שום התרעה. רעידות אדמה מתרחשות באזורנו כל הזמן, חלקן מורגשות על ידי הציבור. למזלנו, עד כה מדובר ברעידות אדמה חלשות שלא גרמו לנזקים, אולם התרחשותה של רעידת אדמה חזקה היא רק עניין של זמן".
דניאל לנצה המשיך עם הצגת תחומי האחריות של כלל הגופים והארגונים שנכחו, ביניהם רשות החירום הלאומית ומחוז צפון בפיקוד העורף, שהציג כיצד מכינים אוכלוסייה ברשויות המקומיות לאירוע מסוג זה מתוך אמונה שכאשר מתרגלים בשגרה מוכנים בחירום.
בשנים האחרונות, בשיתוף ארגוני החירום במשרדי הממשלה, נבנתה תכנית לתרחיש של רעידת אדמה שבנויה על פי תרגולי פיקוד העורף, ארגוני החירום, הכנת משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.
בנוסף, כחלק מהמענה הכולל לרעידות אדמה, נחנכה בתחילת השנה הנוכחית מערכת התרעה חדשנית בשם "תרועה". תפקידה של המערכת הוא בשיתוף פעולה עם המכון
הגאולוגי, להתריע על איום מסוג רעידת אדמה בזמן אמת.
מדבריו של מפקד המחוז, אל"ם בצלאל שנייד בסיום שבוע הכנס: "המופע מהווה יריית פתיחה מחוזית לעיסוק ברעידת אדמה, וצפויים להתקיים בקרוב מופעים נוספים שכוללים בעיקר תרגולי רשויות לקראת רעידת אדמה בשיתוף ארגוני החירום ומשרדי הממשלה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה הרחב מצד האוכלוסייה, ידיעה ומוכנות תצמצם נזק בזמן אמת".