כמה זה עולה לנו?

כמה פעמים שמעתם בחודש האחרון על הטלטלות בשוק הנדל"ן? על העלייה בריביות המשכנתא, על מכלול השיקולים שאתם צריכים לקחת בחשבון אם בכוונתכם לרכוש או למכור דירה? מבולבלים? גם אנחנו. אז פנינו לגל אילני, משווק נדל"ן, יועץ משכנתאות והבעלים של חברת 'עד הבית', שעושה לנו סדר, ומציג תמונת מצב עדכנית שיכולה לחסוך לכם כסף, הרבה כסף, 'בריבית דריבית'. ויש לו גם מסר להעביר: "יש מקום לאופטימיות"

הזינוק בריביות והתייקרות המשכנתאות בשנה האחרונה מדירות שינה מאינספור בתי אב בישראל, כאלה שההחזרים החודשיים שלהם זינקו במאות ולעיתים אף באלפי שקלים. נתקלנו בכותרות המלחיצות בנוגע להאמרת הריביות בכל שיטוט אקראי ברשתות החברתיות, בתוכניות הכלכלה בטלוויזיה ובפרסומות המפתות של הבנקים, שמגייסות את מיטב הפרזנטורים בישראל, בכדי שתיקחו את המשכנתא בבנק הכתום, האדום, הכחול או הירוק…
ויש גם את הזוגות, המשפחות ומשפרי הדיור ש'יושבים על הגדר' כבר חודשים ארוכים ואולי אף שנים, כתוצאה מחשש לקבלת החלטות או המתעניינים במחזור בשל מצוקה תזרימית. למשוואה הזו נוספו  אלמנטים של אי ודאות, בטח ובטח בעת הנוכחית- כשישראל מצויה במלחמה מול אויבים מדרום וצפון.
השאלות הטבעיות הובילו ישראלים רבים להיעזר בשירותיהם של יועצי משכנתאות מקצועיים המשתייכים להתאחדות ליועצי משכנתאות.

• "לא לקבל החלטות פזיזות"

ובכן, אז מה עושים? איך נקבל את ההחלטה הנכונה בשוק רווי אינטרסים, עם יוקר מחיה שמקשה לגמור את החודש? אז על מה חשוב לשים דגש וכיצד תצליחו להגשים את החלום הקטן גדול שלכם?
לדברי גל אילני, משווק נדל"ן, יועץ משכנתאות והבעלים של חברת 'עד הבית' בעמק יזרעאל בשלב ראשון חשוב מאוד להירגע, לחשוב בבהירות ובצורה מושכלת – ואולי הכי חשוב, לא לקבל החלטות פזיזות ונחפזות בכל מה שנוגע למשכנתא, ההלוואה שאיתה תהיה לכם מערכת יחסים ארוכת טווח.
"הלחץ הוא טבעי, אבל בסופו של יום הוא לא מקדם אותנו לעבר המטרה שלנו באשר היא", אומר אילני בחיוך, "זה נכון גם למי שרוצה לקנות דירה וזקוק לנטול משכנתא, למכירת דירה שלא תמיד מסתדרת במחיר המבוקש וגם בתהליך של מחזור משכנתא. השלב הבא שאני עושה עם הלקוחות הוא בחינה של האפשרויות שלהם, עם התאמה להחזרים החודשים על פי ההכנסות הצפויות כעת ובעתיד בכדי לפשט את התהליך. במקביל אני מדגיש שנדרשת הערכות מקדימה- בטרם נכנסים לתהליך שמעורר חששות רבים בקרב נוטלי המשכנתאות, בטח ובטח בשנת 2023. אבל יש גם מקור לאופטימיות בתוך כל האי ודאות הזו כשבחודש האחרון הריבית כבר לא עלתה ונתוני האינפלציה יותר חיוביים. זה משפיע באופן אוטומטי על השוק ומעורר שוב ביקושים בצורה משמעותית, בעיקר כשהביקוש עולה על ההיצע ויש המון רוכשים פוטנציאליים".

• "העבודה של יועץ משכנתאות? להציג תמונת מצב בהירה ושקופה"

לדברי אילני העלייה בהחזרים צריכה להוביל את הציבור שבבעלותו דירה, לבחון את התמהילים והמסלולים ואם צריך, להיעזר ביועץ משכנתאות לביצוע מחזור אופטימאלי שיעניק מרווח נשימה פיננסי לטובת המשפחה. ומה בנוגע לנטילת משכנתא חדשה, האם הוא ממליץ לזוגות צעירים לנטול משכנתא? "כל תיק צריך להיבחן לגופו", מסביר אילני, "זו בדיוק העבודה של יועץ משכנתאות, להציג תמונת מצב בהירה ושקופה, עם כל היתרונות והחסרונות, בטח ובטח בתקופות מטרידות. נכנסים למאזן הזה המון פרמטרים, הכנסות נוכחיות, הכנסות עתידיות שצפויות לעלות, קרנות השתלמות, ירושות, מספר ילדים, רמת החיים שאותה רוצים לשמר במשפחה ועוד. כשיש לנו את כל הנתונים, אני גם יכול לבנות תמהיל ראשוני שמותאם גם לתקופה המורכבת הנוכחית, ולפנות למספר בנקים עם הנתונים במטרה לקבל ריביות אטרקטיביות, ובהמשך לספק ליווי שוטף בתהליך הגשת בקשת המשכנתא – עד לאישורה. לכל אורך התהליך אני באופן אישי קשוב ללקוח ושומע מה הוא מבקש, אבל בקצה אני גם יודע מה הוא צריך, כחלק מהידע המקצועי, ולשם אני מכוון בשיתוף עמו כמובן".
עוד מוסיף אילני: "גם במכירת דירה אני ממליץ לנהוג באחריות, וזה מסר שאני מעביר ללקוחות. יש פה מכלול של גורמים שחשוב לתת את הדעת בתהליך המכירה וזה לא נכון לראות את המחיר כחזות הכל. בליווי של הלקוחות אני מקפיד על תאריך הפינוי שחשוב, לבדוק מוקשים כאלה ואחרים ולדעת למי מוכרים את הנכס".

 

 

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|