ככה זה שאוהבים: ספר ילדים של תושבת עפולה נותן תקווה לנפגעי חרמות

סיפורי חרם של ילדים אליהם נחשפה לאורך השנים הובילו את אביה סבג לוי מעפולה לכתוב את "צורות של אהבה", ספר מרגש, מעצים ומחזק, עם מסר מרכזי שמעניק תקווה – גם בתקופות עצב וכאב

"לכל אדם יש זכות להיות אהוב ונאהב". אביה סבג לוי. צילום: אלבום פרטי

חרם הוא מושג ישן שכל הורה מכיר עוד מתקופת ילדותו, אבל היום, בעידן של רשתות חברתיות ומדיה מתקדמת, עלול להיות אכזרי, משפיל ומצלק הרבה וכואב הרבה יותר.
זה יכול להתרחש בצורה של עלבון קשה על מראה או התנהגות, בדרך של אלימות מילולית ופיזית, או הקנטות והתאגדות נקודתית של תלמידים לשם פגיעה בילד או חבר וחברה לכיתה- לא פעם כתוצאה מהחלטה שרירותית של 'מלך' ו'מלכת' הכיתה.
לחלק מהסיפורים אנו נחשפים בפוסטים מרגשים ומצמררים בפייסבוק, אבל עבור חלק לא מבוטל מהילדים – סיפורם לא מסופר והם נותרים פגועים, מבודדים ומנותקים.
ההתנהגויות המשפילות והבזויות הללו, ועוד נוספות, הובילו את אביה סבג לוי מעפולה לכתוב את "צורות של אהבה", ספר הביכורים שלה שראה אור בעת האחרונה.


"הספר הזה בא לתת תקווה לכל מי שנפגע כתוצאה מחרם, אלימות, דחיה או נידוי חברתי מאורגן ומתוכנן של קבוצת חברים. לכל אחד יש זכות להיות אהוב ונאהב..סיפורי חרם של ילדים אליהם נחשפה לאורך השנים הובילו את אביה סבג לוי מעפולה לכתוב את "צורות של אהבה", ספר מרגש, מעצים ומחזק, עם מסר מרכזי שמעניק תקווה – גם בתקופות עצב וכאב"


אביה בת 29, היא אם לילדה בת ארבע וחצי: "מאז שאני זוכרת את עצמי כתבתי אבל לא סיימתי יצירות עד הסוף ולא היה לי את האומץ לרוץ עם זה קדימה עד עכשיו", היא משתפת על הסיבות שחיברו אותה לעולם הכתיבה: "את הספר "צורות של אהבה" כתבתי על סיפורי חרם קשים בין ילדים אליהם נחשפתי בשנים האחרונות. הסיפורים הללו הובילו אותי לכתיבה וליציאה מאזור הנוחות בכדי להציף את התופעה הבריונית שהיא בעיה של כולנו, לא רק של הילדים".

• "לצערי בכל גיל ילד עלול לחוות מצב של חרם ואלימות"

הספר "צורות של אהבה", (שראה אור בהוצאת 'ספרי ניב') מספר על גברת עיגול שהייתה חיה בבית עגול ומלא אהבה, אך כאשר יצאה לעולם פגשה באדון כוכב. בתחילת דרכם הם היו מוכנים להעניק אחד לשני ולהגיע לצורה השלמה.
במשך הזמן גברת עיגול ראתה שאדון כוכב חזר לצורתו המקורית ופוגע בה ובילד שלהם עד אשר היא אינה יכולה לסבול יותר. אז היא קמה ועוזבת עם הילד שלהם בחזרה לבית הוריה בשביל להעניק לו סביבה בטוחה ואוהבת יותר. לאחר זמן מה פגשה גברת עיגול את אדון פרח. שניהם החליטו להתגבר על הכאב ובעקבות הפכו לשלמים.
"הספר מתאים לילדים בכל הגילאים", אומרת אביה, "לצערי בכל גיל ילד עלול לחוות מצב של חרם, דחייה ואלימות. עם זאת הוא מתאים גם למבוגרים אשר נקלעו למשברים בחייהם, הודרו וחוו אלימות כזו או אחרת".
בעקבות הספר התחילה אביה גם ליצור ולהפיק משחק אשר מטרתו לקרב בין המשתתפים וידרוש מהם להשתמש רק במילים טובות ומפרגנות אחד לשנייה.
"הספר הזה בא לתת תקווה לכל מי שנפגע כתוצאה מחרם, אלימות, דחיה או נידוי חברתי מאורגן ומתוכנן של קבוצת חברים", אומרת אביה, "לכל אחד יש זכות להיות אהוב ונאהב. לכן, רציתי להעביר ולחדד מסר שאסור לנו להתייאש וכל אחד צריך לשאוף להימצא במקום הטוב והבטוח ביותר בשבילו. זהו הספר הראשון שלי שרואה אור ובעזרת השם השמיים הם הגבול. אני יכולה להוסיף שהספר שנמכר באופן עצמאי זכה לביקורות חיוביות ומפרגנות של הקוראים ואף פרסמו אותו בעיתון "דבר".

לרכישת הספר: שמואל: 052-3490878