כיצד לבחור נכון את ההיגיינה הנשית הטבעית שהכי מתאימה

הטור של שרונה רומנו לזר מבעלי חברת אורגניקזון: על היתרונות והחסרונות של צילום דנה פרידלנדר אורן

היגיינה נשית טבעית היא מזמן לא רק טרנד, בעיקר כיום בו אנו חיים בעידן בו השיח אודות המחזור החודשי, הוסת וההיגיינה הנשית מנורמל ומדובר. אז מה האלטרנטיבות השונות הקיימות בשוק למוצרי היגיינה נשית טבעית, מה היתרונות והחסרונות, כדי שנדע לבחור את הטוב ביותר. ספוילר: כל עוד הבחירה היא בחירה טבעית, זה לגמרי בסדר לבדוק ולנסות ולשלב. הרי בכל זאת הוסת מלווה את רוב הנשים במשך שנים רבות וראוי להתייחס לנושא בבהירות וברצינות.
מהי היגיינה נשית טבעית? שרונה רומנו לזר מבעלי חברת אורגניקזון המייבאת ומשווקת מוצרי היגיינה טבעיים מסבירה: "היגיינה נשית טבעית מתייחסת לכל אותם מוצרי היגיינה מסורתיים יותר ופחות שמטרתם לתת מענה טבעי המהווה חלופה ראויה למוצרים הנפוצים בשוק, הן מבחינת התאמה לגוף האישה והן מבחינת שמירה על הסביבה".
הידעת? רוב מוצרי ההיגיינה הנשית שאינם טבעיים כלל לא עשויים מכותנה. הם מולבנים בכלור, מורכבים מחומרים סינתטיים המטופלים כימית, מכילים בישום, פלסטיק, מרכיבי ספיגה פטרוכימיים ועוד. חשוב לזכור שכל החומרים הללו באים במגע באזור האינטימי ביותר בגוף שלנו – הפות שלנו, הנרתיק שלנו. שימוש במוצרים שאינם טובים לעור ולגוף שלנו יכול לגרום לגירויים וצריבה במהלך המחזור החודשי וביום-יום.
אז אילו חלופות טבעיות קיימות כרגע בשוק? בין החלופות השונות, ניתן למצוא תחתוני מחזור, טמפונים מכותנה אורגנית, תחבושות מכותנה אורגנית, גביעוניות מסיליקון רפואי ומגיני תחתון מכותנה אורגנית.
מילה על איכות הסביבה בנושא: מוצרי היגיינה נשית טבעיים מותאמים אופטימלית לגוף האישה ולצרכים של כל אחת. מעבר לכך, יש היבט נוסף שיש להתייחס אליו והוא טביעת הרגל האקולוגית על הכדור. מוצרי היגיינה הנשית הנפוצים מייצרים פסולת רבה שאינה מתכלה, לכן באתר בעל אג'נדה ירוקה אנחנו שמחות להנגיש עבורכן את המוצרים האקולוגיים והטובים יותר לסביבה.
כמה נקודות שכדאי לדעת: בכל שנה, למעלה מ-45 מיליארד מוצרי היגיינה נשית נזרקים מסביב לעולם. כ-12,000 יחידות היגיינה נשית נזרקות לאשפה במהלך חייה הפוריים של אישה אחת. הפסולת כתוצאה משימוש במוצרים שאינם טבעיים ואינם מתכלים מזהמת את כדור הארץ.

• היגיינה נשית טבעית – מה הכי מתאים לי?

מהו מגוון המוצרים שנמצאים היום בשוק? מה הם היתרונות והחסרונות? ואיך ניתן לבחור את האלטרנטיבה המדויקת עבורי?
טמפונים, תחבושות ומגיני תחתון 100% כותנה אורגנית – מוצרים מכותנה אורגנית טהורה, אינם מכילים כל תוספות כאשר גם שיטת החקלאות של הכותנה טובה לחקלאות ולסביבה. תוצאות מחקר קליני הוכיחו כי 99% מהנשים שהחליפו את מוצרי ההיגיינה הנשית הקבועים שלהן למוצרים מ-100% כותנה אורגנית של אורגניק, העידו על החלמה מגירויים, גרד והפרשות שילוו אותן עד כה. החיסרון: ישנם מוצרים שגורמים להטעיה ומציגים עצמם ככותנה ולכן מומלץ לקרוא את הרכיבים על האריזה ולוודא שאין הטעיה. חסרון נוסף הוא שמוצרים איכותיים מכותנה אורגנית בד"כ יקרים יותר מהחלופה מפלסטיק.
מגיני תחתון ותחבושות מכותנה – אלטרנטיבה נוספת מכותנה רגילה, תחבושות המכילות כותנה, בניגוד מוצרים הסינתטיים. היתרון שהם זולים יותר מהכותנה האורגנית ומספקים מענה טבעי ואיכותי.
תחתוני מחזור, תחבושות ותחתוניות רב פעמיות – תחתוני מחזור, תחבושות ותחתוניות רב פעמיות נותנות מענה מעולה ורב-פעמי למוצרים החד-פעמיים הנפוצים, כאשר הן עשויות מבד כותנה. החיסרון: ההתמודדות עם כביסות. התעסקות רבה בניקיון המוצרים. לכן יש צורך גם ברכישת מספר יחידות כדי שיהיה ניתן להחליף. מעבר לכך, קיימים מתחרים רבים בשוק ולא כולם איכותיים באותה המידה. שימו לב מה הרכב הבד, האם הכותנה היא איכותית? האם המוצר מכיל סיבים ורכיבים נוספים? דעו מה אתן רוכשות.
גביעוניות – הגביעונית נחשבת לפתרון האקולוגי ביותר מבין האלטרנטיבות. הן עשויות מסיליקון רפואי היפו-אלרגני והן מהוות תחליף לטמפונים החד-פעמיים. החיסרון: ראשית, במידה ואת משתמשת בהתקן תוך רחמי, כדאי להתייעץ קודם כל עם רופא.ת הנשים שלך, כיוון ששני הגופים יכולים להפריע אחד לשני. חסרון נוסף, בדומה ליתר המוצרים הרב פעמיים, ניתן למצוא גביעוניות היום בשוק שיוצרו בסין, שעולות כמו סיכת ראש ושמורכבות מפלסטיק זול ומכימיקלים רבים. שימו לב איזה חומרים אתן מכניסות לגוף שלך, אם בחרתן כבר בגביעונית כפתרון עבורכן, חשוב שהיא תהיה עשויה מחומר היפו-אלרגני שטוב לגופך.
לסיכום: יש היום מגמה חיובית ושיח סביב אודות מחזור האישה והפתרונות הראויים. המטרה היא לעשות סדר לגבי ההבדל בין מוצרי היגיינה נשית טבעית לאלו הסינתטיים הנפוצים ולצד זה לסקור את המוצרים הטבעיים.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|