כבוד: אלוף עמיקם נורקין מעמק יזרעאל מונה למפקד חיל-האוויר

"אני מודע לגודל האתגר ונרגש מן המעמד. חיל-האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של אנשים איכותיים ומסורים – הגאים בתרומתם לביטחון ישראל", אמר השבוע האלוף נורקין. צילום: דובר צה"ל

ביום חמישי מונה אלוף עמיקם נורקין, תושב עמק יזרעאל, למפקד חיל-האוויר בטקס שנערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל-אביב.
הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל. אלוף עמיקם נורקין, שכיהן בתפקידו האחרון כראש אגף התכנון, יחליף בתפקידו את אלוף אמיר אשל, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך חמש השנים האחרונות ויפרוש מצה"ל לאחר כ-40 שנות שירות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אלוף עמיקם נורקין נולד בשנת 1966 והתגייס לקורס-הטיס בשנת 1985. הוא פיקד על טייסת "אבירי הזנב הכפול" המפעילה "בז" (F-15) בבסיס תל-נוף ועל טייסת "הנגב", שהייתה הראשונה לקלוט את מטוס ה"סופה" (F-16I). . אלוף נורקין שימש כראש מחלקת מבצעים, ראש להק האוויר, ראש מטה החיל וראש אגף התכנון.
"בחמש השנים האחרונות הוביל את החיל אלוף אמיר אשל. אמיר הוא טייס אמיץ ומנהיג אווירי", אמר אלוף עמיקם נורקין בטקס המינוי. "בפיקודו הרחיב החיל את מעטפת יכולותיו, בהתקפה ובהגנה, באוויר ועל הקרקע. על כנף אחת התפתחה יכולת קטלנית, ועל השנייה נבנה קשר אסטרטגי עם חילות-אוויר קרובים ורחוקים. עם כל אלו המשיך החיל בהובלתו של אמיר לנסוק מעלה ומעלה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אני מודע לגודל האתגר ונרגש מן המעמד. חיל-האוויר של השנים הקרובות הוא חיל הקולט יכולות רבות אשר ירחיבו את מוטת אחריותו. חיל-האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של יותר שותפות עם זרועות הצבא אגפיו – הן בבניין הכוח והן בהפעלת הכוח. חיל-האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של אנשים איכותיים ומסורים – הגאים בתרומתם לביטחון ישראל", סיכם אלוף נורקין.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|