ירושלים: כנס חירום והפגנה נגד הקמת נמל תעופה בינ"ל בעמק

תושבי עמק יזרעאל , מגידו, רמת ישי וטבעון יצאו ביום רביעי לירושלים והפגינו בגן הוורדים נגד הכוונה להקים שדה תעופה משלים לנתב״ג בעמק

לא מוותרים: תושבי עמק יזרעאל, מגידו, רמת ישי וקרית טבעון ערכו ביום רביעי, בבירה ירושלים, הפגנה נגד הקמת נמל התעופה בינלאומי משלים לנתב"ג ברמת דוד.
בהודעה משותפת של הרשויות נכתב: "באוקטובר 2014 ממשלת ישראל החליטה להקים שדה משלים לנתב"ג והחליטה לבדוק התכנות להקימו ברמת דוד שבעמק יזרעאל. לאור החלטה זו הוקם מטה מאבק ועמק יזרעאל והרשויות השכנות, מובילות התנגדות נחרצת למהלך. בכנס חירום שנערך נכחו מלבד ראשי הרשויות, גם חברי כנסת משלל סיעות ושורה של אנשי מקצוע שפרשו את משנתם המקצועית: פרופ' שלומית פז מאוניברסיטת חיפה שדיברה על השפעות סביבתיות של הקמת שדה, אדריכל מיכה רטנר שסיפר על התכנות חלופת חיפה, אל"מ במיל. אלכס גן שדיבר על ההשפעה על יישובי העמק ובחינת החלופות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: ״המועצה האזורית עמק יזרעאל מתנגדת להקמת שדה משלים בעמק ודורשת מהממשלה לקיים הליך שקוף עמוק ומקצועי עם הציבור ולבחון את כל החלופות, לרבות חלופת חיפה. לצערנו אנו מוטרדים מאוד מהתהליך, הקמת שדה איננה הקמת כביש או צומת, אלא משנה סדרי עולם לדורות"
ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי: "אנחנו מתנגדים נחרצות להקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. ישראל היא מדינה קטנה וצפופה. נאסור בתכלית האיסור למקם שדה תעופה בינלאומי עם כל התשתיות האזוריות הנלוות לו במרכזו של עמק חקלאי. השדה חייב להיות בנגב או במפרץ חיפה".

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|