זועמים על עיריית חיפה: יקנעם מנסה להילחם בעומס בכביש 70

זעם ביקנעם לאחר שעיריית חיפה הציבה תמרורים האוסרים על מעבר משאיות בעיר בשעות מסוימות, מה שלדעתם מגביר את את העומס בכביש 70 בסמוך לעיר. אלפסי למנכ"לית משרד התחבורה: "אני דורש להציב תמרור האוסר על מעבר משאיות בשעות העומס בקטע כביש 70 שחוצה את יקנעם". תשובת משרד התחבורה: מודעים לנושא, ולמרות הצבת השלטים בחיפה, אין אכיפה בנושא". צילום: אורי פ.

לאחרונה הציבה עיריית חיפה תמרורים האוסרים מעבר משאיות בתחומה בשעות מסוימות: עד לשעה 09:30 בבוקר וכן בשעות אחה"צ/הערב העמוסות, מה שקומם את את ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי שלטענתו הדבר יצר מצב בלתי נסבל בכביש 70 בסמוך לעיר.
בעקבות זאת פנה אלפסי למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, וביקש את התערבות משרדה בהחלטה "ההזויה" לדבריו שקיבלה עיריית חיפה, ולפיה משאיות לא יעברו בעיר בשעות מסוימות.

ראש עירית יקנעם אלפסי
ראש עירית יקנעם אלפסי

לדבריו, המשמעות של החלטה זו היא שכל המשאיות שרוצות להגיע לחיפה מחד, או לגוש דן ולדרום מאידך, נאלצות לעשות זאת דרך כביש 70, ולעבור דרך יקנעם, מה שסותם את נתיבי הכבישים שממילא עמוסים ופקוקים בשל העבודות להרחבת כביש 6 שנעשות במקום. בשל כל אלו, התנועה מעוכבת משמעותית, ונסיעה רגילה מיקנעם לאזור חיפה וצ'ק פוסט כמו גם בכיוון ההפוך שאמורה לקחת כ- 20 דקות בממוצע, מגיעה לכשעה.
במכתבו מציין עוד אלפסי כי למרות פנייתו בעבר בה התריע בפני משרד התחבורה ונתיבי ישראל, המצב הפך בלתי נסבל וסיוט אחד גדול מתמשך. "בשל ההחלטה הזו תקועים אלפי רכבים בפקקים". אומר אלפסי ודורש בפנייתו  ממשרד התחבורה ומנתיבי ישראל שאם המצב לא ישונה, להציב תמרור האוסר מעבר משאיות דרך יקנעם מהשעה 06:30 בבוקר ועד 09:30, וכן בין השעות 16:00 ועד 19:00.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לתשובת משרד התחבורה כי הם מודעים לנושא, ולמרות הצבת השלטים בחיפה, אין אכיפה בנושא. דרש אלפסי שאם ממילא אין אכיפה אז יש להסיר לאלתר את התמרורים ושהעומס יתחלק בין שתי הדרכים.
אלפסי: "מדובר במצב בלתי נסבל בשל החלטה שקיבלה עיריית חיפה ואשר גורמת לפקקי ענק ביקנעם. לא ייתכן שכל המשאיות יעברו בדרכן צפונה ואפילו לנמל חיפה, או בדרכן לגוש דן ודרומה, דרך יקנעם ויגרמו לעומסי תנועה כבדים. אם ממילא אין אכיפה בחיפה אז יש להסיר במיידי לאלתר את התמרורים בחיפה. לא אתן שתושבי יקנעם והבאים לעבוד בפארקי ההיי טק יהיו בני ערובה להחלטות לא הגיוניות של עירית חיפה".