יצירה חדשה באה לעולם: "בין מעיינות"

לא בכל יום זוכה מקום שיכתבו עליו שיר. בטח שלא יצירה מוזיקלית שלמה. בכבוד הזה זכה עמק המעיינות, היצירה תבוצע באולם הקמרון במה שאמור להיות ביצוע גרנדיוזי ורב ממשתתפים של חבורות זמר ותזמורת סימפונט רעננה

החיבור הנפלא בין אנשי העמק לאנשי המוסיקה מיכאל וולפה והמשוררת רחל שפירא הולידה יצירה נפלאה ומעניינת שתושמע בהשמעת בכורה ביום ראשון הקרוב(8/11/15) ושמה "בין המעיינות", היצירה תושמע בקונצרט חגיגי באולם הקמרון.
היצירה החדשה והמקורית שכתב פרופסור מיכאל וולפה, והמשוררת רחל שפירא שכתבה את מילות השיר סיפרו כי את ההשראה ליצירה קבלו מאנשי העמק הרבים שנפגשו עם השניים היוו השראה לכתיבתם
את הקונצרט תבצע תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של  בקונצרט תנגן התזמורת בניצוחו של שמואל אלבז את היצירה, וחבורות הזמר של קיבוץ גשר, 'בנות מסילות, 'שדות שבעמק' ומקהלות לי – לך ישירו את השיר החדש.

עם סיום כתיבת היצירה כתב מיכאל וולפה: "במסעי פגשתי אנשים מופלאים, פסיפסים של בתי כנסת עתיקים, סיפורי המעיינות המפכים בכל פינה, נהר הירדן, המסתתר בין סבך של צמחיה וגדרות, רקמת הדורות של קהילות ייחודיות בקיבוצים דתיים וחילוניים, מושבי הקהילה היהודית הכורדית הגדולה, אנשי העיר בית-שאן, המושבה מנחמיה, השדות החרושים המצפים לגשם, ברכות הדגים, העופות הנודדים, עוד ועוד תחנות במסע."

 

בקונצרט יושמעו בנוסף קטעים מתוך 'מפצח האגוזים' של צ'ייקובסקי המוכרים לנו מהפרויקט המשותף עם התזמורת ומשרד התרבות, וקטעים נוספים.

כרטיסים במחלקת תרבות 6065860.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עמק של אומנות

|