יצחק מירון בערב יום הזיכרון: "לא לשווא לחמנו ולא לריק שילמנו מחיר כה יקר"

אלפים גדשו הערב את רחבת יד לבנים שהייתה צרה מלהכיל את כל מי שהתכנס במעמד המקודש לזכר חללי מערכות ישראל ב – 70 שנות קיומה של מדינת ישראל.

לאחר הצפירה והורדת הדגל לחצי התורן, קרא האח השכול בני סלע את קריאת היזכור אותה כיבד הקהל בעמידה ובדומייה. אליאור בטיטו, מנהל בית ספר מעלות בעיר, קרא את תפילת אל מלא רחמים, האב השכול אלי ביתן ששכל את בנו אסף קרא קדיש לזכר הנופלים. הרב הראשי הרב שמואל דוד ספד לחללי מערכות ישראל. האלוף במיל, ח"כ אלעזר שטרן נשא נאום בשם מדינת ישראל וניחם את המשפחות השכולות שאת חלקן הוא מכיר לצערו הרב מבני משפחתו ומפיקודיו וחייליו לאורך השנים.  אבי ירום אחיו של מאיר ירום ז"ל שנעלם במצולות הים בבטן הצוללת דקר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ראש עיריית עפולה יצחק מירון אמר בדבריו: "כבכל שנה, יום לפני חגיגות העצמאות, אנו מתכנסים כאן, בערב כה סמלי ועוצמתי, יחד עם המשפחות השכולות, ההורים, הנשים, הילדים, האחים והאחיות, להתייחד עם זכר הנופלים במערכות ישראל ובמהלך שרותם הצבאי", אמר מירון והוסיף: "עפולה המציינת השנה 93 להיווסדה, שילמה אף היא בחיי בניה, אשר נפלו במערכות ובמהלך שירותם הצבאי, חיילים וחיילות, אשר לא היססו למלא את חובתם האזרחית, אולי הראשונה במעלה. מחר בבוקר, בטקס המבטא את מחויבותנו להיות ראויים לקורבנם של אלה שהלכו לפני המחנה – נצטרף למשפחות ונפקוד את קברי יקיריהם / יקירנו, בבית העלמין שלנו, נניח פרח או חלוק אבן, ונאמץ אל ליבנו את המשפחה הזו, משפחת השכול, שכאבה כה רב. יחד עימם נרכין ראש, נוצרים את זכר הנופלים, מנציחים את האנשים, את החיים, את הרעות, את הנחישות, את האמונה בצדקת הדרך – הדרך של הגנה על המולדת.
ובכל זאת, במה ננסה לנחם ? ובמה נתנחם אנו ? בסופו של יום, על אף הביקורת ולמרות העובדה שהקרב לא תם, וטרם הגענו ליעד – נתנחם בכך שלא לשווא לחמנו ולא לריק שילמנו מחיר כה יקר. נתנחם בפלא ששמו מדינת ישראל וההישגים שהשיגה במהלך 70 שנותיה, הישגים כה רבים, על פי כל קנה מידה, כנגד כל הסיכויים, בזמן כה קצר, ועל אף כל התלאות, המכשולים והקרבנות. עם זאת ובאותה נשימה איננו יכולים ואסור לנו, לנוח על זרי דפנה ולו לרגע.  עלינו להמשיך ולהשקיע בתמיכה ההדדית, ובסולידריות ובלכידות החברתית, שהם המנוף לחוסן הלאומי שלנו. ובמבט לעתיד, עלינו לעשות כל שניתן ולא לוותר על שום דרך ואפשרות, שיביאו לקץ מעגל הדמים, ולשלום המיוחל".

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|

תלמידי ויצו ניר העמק בביקור מרתק בספרייה הלאומית

|