יצא לדרך: קו 8 בטבריה פועל במוצאי שבת

האוטובוס יפעל במוצ"ש בתדירות של שלוש פעמים בשעה, בתלות בזמני יציאת השבת, ועד השעה 1 בלילה. המחשה: צילום: סופרבוס

שדרוג לתושבות ותושבי טבריה: החל מהשבוע שעבר קו 8 בעיר שבהפעלת סופרבוס, שיוצא מהתחנה המרכזית בטבריה, יפעל גם במוצאי שבת. זאת כדי לתת מענה לחוזרים מערי המרכז לאחר סוף השבוע בקווים הבינעירוניים ולאפשר להם לחזור הביתה באמצעות שירות האוטובוסים העירוני ובמסגרת תכנית רחבת היקף שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ושיפור השירות, כך שיהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי.
קו 8 מתחיל את נסיעתו בתחנה המרכזית, נוסע ברחוב הגליל, עולה במעלה שדרות מנחם בגין, ומשם לרחוב הנביאים, שדרות אלנטאון, רחוב השלום, רחוב לוי אשכול ועד למרכז המסחרי ויצמן, ובכיוון ההפוך. האוטובוס יפעל במוצ"ש בתדירות של שלוש פעמים בשעה, בתלות בזמני יציאת השבת, ועד השעה 1 בלילה. בשבוע הראשון להפעלתו הוא יחל לפעול ב -20:50 מהתחנה המרכזית וב -21:00 מהכיוון ההפוך.
שדרוג זה במערך התחבורה הציבורית, מצטרף להרחבת השירות באזור עפולה והעמקים שיושמה באוגוסט האחרון, במסגרתה החלו לפעול שלושה קווים חדשים של "סופרבוס": קו 68 מנופית, דרך קריית טבעון, לאזור התעשייה ברמת ישי; קו 869 מעפולה, דרך כביש 65, לבית החולים שיבא תל השומר; וקו 793 מבסמת טבעון לחיפה מרכזית המפרץ. במקביל, שודרגו באוגוסט מסלוליהם ולוחות הזמנים של קווים נבחרים של "סופרבוס" באזור הצפון והעמקים. לדוגמה, קו 28 בין טבריה לבית שאן הורחב ב-14 נסיעות נוספות ו-300 בין חיפה לעפולה הרחיב את פעילותו והתווספו לו 16 נסיעות יומיות, בשני הכיוונים. שדרוגים אלה שיפרו את הנגישות של תושבי עמקי הצפון למרכז הארץ ולאזור חיפה בתחבורה ציבורית.
צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "משרד התחבורה, יחד עם סופרבוס, זיהו את הצורך בהוספת נסיעות לקו 8 כדי לתת מענה לתושבי טבריה החוזרים לעיר לאחר סוף השבוע או כאלה העוזבים אותה בסופו, כמו סטודנטים או אברכים. אני מקווה כי עם הוספת הנסיעות יותר מתושבי העיר יבחרו להתנייד גם ליעדים בין עירוניים באוטובוס, ולא ברכב פרטי. סופרבוס תמשיך לבחון את הצרכים המשתנים ולקדם את התחבורה הציבורית בעיר לטובת תושביה ולקוחותינו הנאמנים".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: משרד התחבורה בראשותי ממשיך לקדם בכל הכח תוספות שירות, הרחבת השירות הקיים והגדלת טווחי הנסיעה של התחבורה הציבורית כדי ליישם את החזון שלנו ששם תחבורה ציבורית בראש סדר העדיפויות. הרחבת שעות הפעילות של קו 8 גם למוצאי שבת מספקת לציבור אופציה תחבורתית כדאית שתאפשר לנוע ממקום למקום בלי להשתמש ברכב פרטי. מדובר בצעד חשוב בשיפור יכולות הסעת ההמונים שלנו, וכזה שישפר מאוד את השירות לנוסעות והנוסעים מטבריה ואליה״.

 

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|