"יחידת החילוץ": גרסת ויצו ניר העמק

תלמידי שכבה י' בכפר עברו קורס המקנה ידע וכלים בחילוץ והצלה. "כבר הוכח בעבר שידע מוקדם של אנשים שנתנו מענה ראשוני באזורים שנפגעו- הציל חיים". צילום: ויצו ניר העמק

לפני כשנה מדינת ישראל חוותה מספר אירועי רעידות אדמה. לשמחת כולם ובהרבה מזל, עד כה מדובר ברעידות קלות, כאלו שלא הסבו נזקים יוצאי דופן. אבל לכולם ברור שהמיקום הגיאוגרפי של המדינה, על השבר הסורי-אפריקאי, יוצר תנאים פיסיים שעלולים לגרום להתרחשויות תת קרקעיות שבסבירות גבוהה יתכן ויגרמו לרעידות אדמה נוספות וכן בעוצמות גדולות הרבה יותר.
בדיוק בשל כך, עברו לאחרונה תלמידי שכבה י' בכפר הנוער ויצו ניר העמק קורס חילוץ והצלה ע"י צוות הדרכה מקצועי. מדובר בקורס שחושף בפני התלמידים את תופעת 'רעש האדמה', הסיבות שגורמות לה והנזקים שאירוע כזה עלול לגרום בעיקר למבנים, וכתוצאה מכך גם לבני האדם החיים באזור.
במהלך הקורס שנפרס על פני יומיים, למדו התלמידים כיצד יש להתנהל בעת אירוע שמתרחש, איך מתגוננים ושומרים על מינימום של פגיעה בגוף, מהם המקומות הבטוחים לשהות בהם בזמן שהאדמה רועדת וכן מה עושים לאחר שמסתיימת הרעידה ומזהים כי נדרשת פעולת חילוץ. בהמשך, התנסו התלמידים בתפעול כלי עבודה המשמשים את יחידות הסיוע וההצלה בשטח ובנוסף למדו טכניקות חילוץ שונות המותאמות לתרחישים מגוונים.
"שלא נדע ולא נזדקק, אבל למקרה שבכל זאת נאלץ להתמודד עם רעידת אדמה. חשוב מאד שלילדים יהיה את הידע הבסיסי של מה ניתן לעשות וכיצד אפשר להתגונן וכן לסייע לאחרים בזמן אמת", סיכמה נגה ראובן, רכזת השכבה, את הפעילות החשובה.

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|