יו"ר קק"ל דני עטר ביום עיון בנוף הגליל: "93% מעולם ההייטק נמצא במדינת תל אביב ורק 7% נמצא בגליל ובנגב"

קרן קימת לישראל כינסה בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל ראשי רשויות, אנשי חינוך ואקדמיה בכדי לדון בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. צילום: ישראל פרץ

ביום שלישי האחרון, קיימה קרן קימת לישראל בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל, יום עיון תחת הכותרת 'על מרכז ופריפריה- קק"ל למען חיזוק הגליל והנגב'.
יום העיון עסק בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה וחשף את בית קק"ל למצוינות הראשון שהוקם בפני ראשי רשויות מהצפון, אנשי אקדמיה וחינוך. יום העיון נערך ביוזמת קק"ל, המכון לחקר תולדות הציונות וההתיישבות ביחידת המדען הראשי בקק"ל ובשיתוף עיריית נוף הגליל.
את יום העיון פתחו יו"ר קק"ל, דניאל עטר, ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק"ל, שר שלום ג'רבי, המדען הראשי של קק"ל ד"ר דורון מרקל ומ"מ יו"ר המכון לתולדות הציונות, ד"ר מוטי פרידמן.
"93% מעולם ההייטק נמצא במדינת תל אביב ורק 7% נמצא בגליל ובנגב. זה הופך את הגליל והנגב לפוטנציאל להיות מנועי צמיחה כלכליים של מדינת ישראל בעשורים הקרובים", אמר בכנס יו"ר קק"ל, דניאל עטר, "אנחנו חיים במציאות שבה אחוז ניכר מהסטודנטים מהגליל ומהנגב, שרכשו ידע באקדמיה בעיקר בתחום הטכנולוגי, לא יכולים להשתלב כאן במעגל העבודה ועוזבים לתל אביב. למה? כי אין סביבה טבעית שמייצרת התפתחות. חזון 'ישראל 2040' יכול להניע תהליך שייצר שינוי דמוגרפי דרמטי בגליל ובנגב, שיכול להשתוות בהיקפו הכי קרוב להכרעה על הקמת מדינת ישראל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יו"ר קק"ל, עטר ציין כי התכנית נשענת על שלושה עוגנים – קק"ל, ממשלת ישראל והעולם היהודי: "קק"ל היא הגורם המניע, המתכנן והתומך, ממשלת ישראל עם המנהיגות והכוחות שלה והעולם היהודי. בכל צמתי ההכרעה של המדינה בצמיחה, בקליטת עליה ואפילו במלחמות, כשהעולם היהודי התייצב ונרתם היה למדינה הרבה יותר קל ונוח להתמודד. המטרה להביא חצי מיליון תושבים לגליל ומיליון תושבים לנגב. זה חזון שמצית את הדמיון ורותם הרבה אנשים".
המדען הראשי בקק"ל, ד"ר דורון מרקל, שיזם את יום העיון, אמר: "יום העיון עסק בשאלות של חינוך למצוינות, אקדמיה ותעסוקה בגליל. חזון ישראל 2040 מציב מטרות שאפתניות, אך ברות השגה. בית קק"ל בנוף הגליל הוא שלב ראשון במימוש החזון הזה והתלמידים שלומדים בו הם העתיד שלנו".
ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט הוסיף: "חזון 2040 של קק"ל הוא משהו עצום. כל אחד מראשי הרשויות צריך לקחת חלק אחד בחזון. יש לי ניסיון בקליטה ובזה אתמקד, הביחד של כולם יכול ליצור פאזל מושלם. ממליץ לכל ראש רשות לפתוח אצלו בית קק"ל למצוינות".