יומן בזמן אמת

20 שנה למבצע חומת מגן: הלוחם נתנאל איזק חושף לראשונה בספר "יש מלחמות בלי שם", את יומנו האישי – יומן מלחמה חשוף של לוחם קרבי צעיר, מילים מתוך שדה הקרב במציאות בלתי אפשרית. צילום: אלון גרגו

"…הבגדים והתיקים נספגים במי הגשם והבוץ הכבד נערם לנו על הנעליים. הם מוסיפים לנו משקל רב שמאט משמעותית את קצב ההליכה של כל הפלוגה. אל החגיגה הזאת מתווספת זרימה חזקה של מי ביוב, משולבים עם מי גשמים והם ממלאים בזרם עז את הוואדי ופשוט שוטפים אותנו תוך כדי ההליכה. לפרקים המים אפילו מגיעים לנו עד גובה המותניים! הגשם יורד ללא הרף וביחד עם הקור המצמית מתחילים להופיע לנו חתכים וסדקים בידיים ובשפתיים הקפואות. בגלל המים הזורמים שמציפים לנו את הנעליים, כפות הרגליים הופכות רכות ובצקיות וגם הן מתחילות להתנפח, להיפצע ולהיסדק. בלית ברירה, אנחנו נשענים האחד על השני ודוחפים קדימה איש את רעהו. לא מרבים במילים כדי לשמור על כל פיסת אנרגיה. לוחם אחר לוחם חוטפים מכות קור. לוחמים רבים מאבדים את תחושת הזמן והופכים להיות סהרוריים. הם נופלים, נחבלים או סתם נשכבים אחרי מאמץ ההליכה על האדמה הבוצית במצב של חוסר תפקוד. בצד מתארגנים מספר לוחמים ומשתינים על הידיים הקפואות שלהם כדי שישובו לתפקד…״(מבצע חומת מגן – בדרך למצור על המוקטעה ברמאללה).
שני עשורים לאחר מבצע חומת מגן, הלוחם נתנאל איזק חושף לראשונה את יומנו האישי. מדובר ביומן מלחמה חשוף של לוחם קרבי צעיר, מילים מתוך שדה הקרב במציאות בלתי אפשרית.
הספר "יש מלחמות בלי שם" נכתב כיומן בזמן אמת והוא עדות מרתקת לקורותיו של נער צעיר, ההופך ללוחם בפלחה"ן גולני, בשירות קרבי מלא באתגרים במהלך האינתיפאדה של 2000–2003.
נתנאל איזק, ששימש בעבר בתחילת הקריירה שלו כיושב ראש אגודת הסטודנטים במכללת עמק יזרעאל, מכהן כיום כמנכ״ל המשרד הממשלתי לירושלים ומורשת. הוא נשוי ואב לשישה ילדים.

 

 

״כבר שנים שאבא שלכם בוגד באימא שלכם״: הודעת הוואטס אפ שהובילה לפיצוי של 40,000 ש״ח

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|