יובל מעתוק קיבלה תעודת הוקרה מיוחדת על העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות

הזוכה באח הגדול, (במקור ממגדל העמק, העיר בה מתגוררת משפחתה), קיבלה את התעודה על חשיפת סיפורה האישי והסיוע שלו להסרת חסמים ודעות קדומות. צילום: אלווין ישראל

יום לאחר זכייתה באח הגדול 2023, בין ראיון לראיון, קיבלה יובל מעתוק במקור ממגדל העמק, תעודת הוקרה מיוחדת מעמותת אלווין ישראל במסגרת תוכנית הטלוויזיה "הדו"ח היומי". את תעודת ההוקרה קיבלה מעתוק עבור פעילותה להעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות בתוכנית האח הגדול אשר הביאה את סיפורה האישי ושל קובי אחיה לחשיפה למאות אלפי אנשים. חשיפת הסיפור האישי בפריים טיים תחת המוטו "אוטיסט זה לא קללה" מעורר השראה ומסייע רבות בהסרת חסמים ודעות קדומות לצד רוח גבית לאלפי משפחות להם בן משפחה עם מוגבלות ומהווה צעד חשוב לשילובם וקבלתם של אנשים עם מוגבלות בחברה ובקהילה.
עמותת אלווין ישראל, שנוסדה בשנת 1984 וכיום מספקת שרותים למעל ל-5,300 אנשים עם מוגבלויות, מאמינה כי כל פרט בקהילה ראוי להיות חלק בלתי נפרד של החברה הסובבת אותו, ולא מורחק ומבודד ממנה. מטרת-העל של כלל המסגרות והשירותים באלווין ישראל היא לספק ליחיד ולקבוצה כלים ותמיכה הנדרשים על מנת לשפר את מידת עצמאותם ותפקודם בתוך הקהילה. הארגון מספק שרותי תמיכה לאלפי ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות, ובמשך השנים סיפק כלים למאות מבוגרים לעבוד בתעסוקה נדרשת בקהילה; לעשרות ילדים לצאת ממסגרות החינוך המיוחד ולהשתלב במערכת החינוך הכללי; ולמתבגרים ומבוגרים לגור בתנאים עצמאיים בהתאם לרצונם ועם התמיכות המתאימות.