טרור חקלאי במזרע: 36 גלגלי מתכת המשמשים להשקייה הוצתו

הנזק לחקלאים בעקבות ההצתה: מאות אלפי שקלים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "שבוע חדש, טרור ישן, ואף אחד לא עושה דבר כדי להגן על חקלאי ישראל".

פשיעה חקלאית: 36 גלגלי (תופי) מתכת עם טפטפות חדשות, המשמשים חקלאים לפריסת צינורות השקיה הוצתו בלילה שבין ראשון לשבת לראשון בקיבוץ מזרע השוכן בעמק יזרעאל. הצינורות שעלותם נאמדת במאות אלפי שקלים היו אמורים להיפרס על שטח כולל של מאות דונמים – וייעודם היה להשקות שדות חמנייה.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הגיב בזעם על הפגיעה הנוכחית בחקלאים שמצטרפת למספר אירועים דומים נוספים בעת האחרונה: "שבוע חדש, טרור ישן, ואף אחד לא עושה דבר כדי להגן על חקלאי ישראל. שוב נופלים החקלאים ורכושם קורבן לטרור חקלאי, הגובה נזק ישיר ועקיף במיליוני שקלים. הבעיה שכמו לפני שבוע בעמק הירדן ובמקרים דומים בעבר, עובדי האדמה אינם זוכים להגנת הגופים האמונים על שמירת החוק והסדר מטעם המדינה. קצנו בהודעות של כוונות לעשות או התפארות במקרים בודדים בו מובאים האשמים לדין, אני ממשיך ודורש מהשר לביטחון פנים, גלעד ארדן וממפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך –הכריזו מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו. הקצו לכך משאבים וכוחות מיד, עשו את תפקידכם והפסיקו את הפגיעה באנשי העמל המעבדים והשומרים על קרקעות המדינה".

אלקנה כהן – מהגליל התחתון: "מתנהלת מלחמת התשה מול החקלאים"

גם חקלאי הגליל נאלצים להביט בחוסר אונים משווע אל מול הכלים החקלאיים העולים בלהבות, אל מול הנזק הכלכלי העצום, אך יותר מכל אל מול אבדן הקרקעות במלחמת ההתשה הבלתי נגמרת מול גורמים עבריינים המטילים אימתם וחיתתם.
אלקנה כהן, חקלאי ומוביל מיזם 'היוגב' מתריע ומזהיר בל ניפול לייאוש. "זה הזמן לחזק את החקלאים, לאגם משאבים ולעצור את העבריינים, הקרב הוא לא רק על כסף, הוא  על אחיזתנו ושליטתנו בקרקע".

נזק בציוד להשקיה במזרע
ציוד להשקיה במזרע שהועלה באש

ביום רביעי שעבר בלילה זה שוב קרה. פורעי חוק הגיעו לאשדות יעקב, הציתו שני קומביינים, ניסו להצית שניים אחרים ונמלטו, כשהם מותירים נזקים במיליוני שקלים. לדברי החקלאים הטרור החקלאי והפשיעה ממשיכים להשתולל בגליל. לא מכבר נשרפו טרקטורים, מקצרות, וכן הוצתו מבני המשרדים של החברה לפיתוח הגליל.
עופר גרשוביץ, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל אומר כי: "הממשלה לא מגנה על החקלאים מפני נזקי הטרור החקלאי, מקרי הטרור רק מתגברים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אלקנה כהן חקלאי מהגליל התחתון, אשר עומד כמו הילד ההולנדי, עם האצבע בסכר, מתריע ונאבק בטרור ובפשיעה החקלאית בדרכו, אמר השבוע: "הפושעים והעבריינים מבקשים באמצעות מעשי פשיעה חקלאית שיטתיים להטיל אימה ולשמוט את אחיזת החקלאים בקרקע כדי שיוכלו להשתלט עליה. יש כאן מלחמת התשה באופן מגמתי על אחיזה בקרקע באמצעות שליטה בכלכלה וכוח אדם. הקמתי עם אופיר שיק מנכ"ל ארגון 'לב בגליל' את מיזם 'היוגב' בו אנו פועלים לשנות את מאזן הכוחות ע"י צירוף בוגרות צבא ושירות לאומי. כך אנו מכשירים כוח אדם איכותי, המקבל הכשרה מקצועית ונותן מענה לחקלאי הגליל. אם כולם יתאגדו סביב המגמות שאנו מובילים נכריע את העבריינות והפשיעה".