חצי גמר פלייאוף לאומית: גלבוע/גליל דרסה את עפולה

דרבי במעמד צד אחד: לעיני כאלף צופים בגן נר, שסיפקו אווירת דרבי אמיתית, הקבוצה של אריאל בית הלחמי הביסה 61:83 את הפועל עפולה ועלתה ל-1:0 בסדרת חצי גמר הפלייאוף. המשחק השני בסדרה ייערך ביום שישי בעפולה

קרב העלייה לליגת העל הולך ומתחם: מוליכת הליגה בעונה הסדירה גלבוע/גליל מחצה 61:83 את הפועל עפולה בדרבי ועלתה ליתרון 1:0 בסדרת חצי גמר הפלייאוף (הטוב מ-3 משחקים).

למרות השעה המאוחרת שבה נפתח המשחק (21:00, בגלל השידור בטלוויזיה), קרוב לאלף אוהדים (200 מעפולה) מהאזור באו לראות את הדרבי המסקרן, שטומן בחובו הרבה מעבר לכדורסל. "אם זה היה נערך מוקדם יותר היו מגיעים הרבה יותר אוהדים", התלונן אחד מאוהדיה של גלבוע/גליל, שהגיע לאולם מלווה בשני ילדיו הקטנים, שאחד מהם נראה מנומנם עוד לפני הג'אמפ בול הראשון.

אולם צבעוני גדוש ב-1200 אוהדים
אולם צבעוני גדוש ב-1200 אוהדים

על הפרקט ראינו משחק חד צדדי לחלוטין, שבו שלטה קבוצה אחת-והיא גלבוע/גליל. עפולה נתנה פייט ברבע הראשון, אבל לא מעבר. אם לא די בחיסרון המשמעותי של זיו בן צבי הפצוע, שאתמול הורגש היטב כמו ביתר המשחקים בתקופה אחרונה, נאלצו בעפולה להתמודד גם עם בעיית עבירות רצינית בשלב מוקדם של המשחק (מוזס וסימין), מה שהכריע במידה רבה את גורל המשחק. מעבר לכך, גלבוע/גליל הציגה משחק הגנה נוקשה, שהקשה מאוד על שחקני עפולה, שאתמול נקלעו לערב התקפי חשוך, שפשוט לא נכנסו להם כדורים לסל. כל אלה היו סיבה מספיק טובה עבור המאמן רועי פרל להיות עצבני על הקווים ולמתוח ביקורת בלתי פוסקת על השופטים.

רועי פרל כעס על שריקות השופטים
רועי פרל כעס על שריקות השופטים

הרבע הראשון היה צמוד מאוד ובשלב מסוים האורחת מעפולה אף הוליכה (8:9). אבל ברבע השני עפולה נתקעה במשך דקות ארוכות על 13 נקודות, והשליטה עברה לידיים של שחקני גלבוע/גליל, שלא הותירו שום סיכוי לקבוצה של רועי פרל בדרך לתבוסה בת 22 נקודות.

ג'ייסון סיגרס היה בלתי ניתן לעצירה וצלף 19 נקודות (7 ריב') ואוראל לב סיפק משחק מרשים עם 17 (5 אס'). כמו כן, גיא דותן, שנמצא בכושר נפלא בתקופה האחרונה, דאג לנווט את המשחק בצורה נפלאה וגם תרם 16 נקודות משלו. בעפולה בלט בעיקר מוזס מארשל 17 (7 ריב'), שכאמור נקלע לבעיית עבירות בשלב מוקדם, דבר שהעמיד את עפולה בפני בעיה רצינית מאוד.

ביום שישי הקרוב ייערך בעפולה המשחק השני בסדרה. בעפולה ינסו להציל את הכבוד ואת הסדרה, ומנגד בגלבוע/גליל ירצו לסגור עניין בדרך לגמר הפלייאוף.