ח"כ שרון רופא אופיר: "פשיעה לא נולדת ביום גם לא ביומיים"

"כתושבת האזור העליתי את הנושא בכול דיון בוועדות הכנסת ובנאומים במליאה. לצערי שנים התושבים בעפולה והעמקים התרגלו שזה המצב, הם כבר לא מאמינים שיכולה להיות מציאות אחרת", אומרת ח"כ רופא אופיר.
צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

"סוגיית ביטחון הפנים היא האיום הגדול ביותר עמו מתמודדת כיום מדינת ישראל", כך אומרת ח"כ שרון רופא אופיר (ישראל ביתנו) עם תחילת השנה: "בבחירות הקרובות הצבנו את הביטחון האישי כיעד לאומי", הוסיפה.
ח"כ רופא אופיר עמדה בקדנציה החולפת בראש השדולה לקידום הפריפריה, היא מכירה את נושא הפשיעה החקלאית וגביית דמי חסות מקרוב, ובין היתר הגישה שורה של חוקים להחמרת הענישה בנושא, "פשיעה לא נולדת ביום גם לא ביומיים, זה תהליך ארוך שנים שהתרחש כתוצאה מעצימת עיניים בממשלת נתניהו במהלכן הפשיעה הלכה והרימה ראש. מספיק להסתכל על העונשים המגוחכים שניתנים בבתי המשפט, ועל השמיכה הקצרה של משטרת ישראל. בשנה החולפת פעלנו וקידמנו, שר האוצר אביגדור ליברמן הגדיל בתקציב 2022 את תקציב המשטרה במיליארד שקלים, ניתנו מענקים לשוטרים בתפקידים שוחקים, בהיקף של 34 מיליון שקלים, הוקמו בסיסי מתנדבים של מג"ב בגליל ובנגב והושג הסכם שכר ללוחמי האש, אבל אי אפשר לפתור בשנה אוזלת יד של שנים".
"כתושבת האזור העליתי את הנושא בכול דיון בוועדות הכנסת ובנאומים במליאה. לצערי שנים התושבים בעפולה והעמקים התרגלו שזה המצב, הם כבר לא מאמינים שיכולה להיות מציאות אחרת", לדבריה ללא הגדלת הסד"כ של משטרת ישראל, החמרת ענישה וחילוט רכוש לא יינתן מענה אמיתי לבעיה, "בשנים האחרונות חלה עליה של עשרות אחוזים במספר אירועי הפשיעה בשטחים חקלאיים, התמודדות עם פשיעה חקלאית והיעדר משילות אלו תהליכים מסוכנים שעלולים להוביל לאיבוד האדמות בגליל ובנגב. מנתונים שהוצגו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי מתוך האירועים המדווחים רק 5% מצויים בהליך משפטי, וישנם אירועים רבים שאינם מדווחים כלל. בבחירות הקרובות הצבנו בישראל ביתנו את הביטחון האישי כיעד לאומי, בכוונתנו להגדיל את הסד"כ של משטרת ישראל בעוד 3000 שוטרים תוספת של 1000 שוטרים לצפון 1000 שוטרים לנגב, ו- 1000 שוטרים נוספים לתחנות משטרה עירוניות בדגש על ערים המעורבות, לצד זה חייבים להחמיר ענישה. המצב כיום הוא בלתי נסבל, יש לשנות חקיקה ובכוונתי להמשיך ולפעול בנושא בכנסת הבאה".