"חונכנו לייחל לשלום, איננו ששי עלי קרב, אך עם זאת, אנו מוכנים תמיד להפעיל את עוצמתינו"

אלוף-משנה יפתח נורקין ממושב בית שערים שבעמק יזרעאל נכנס לתפקיד מפקד עוצבת "סער מגולן". בטקס חילופי המפקדים אמר אל"מ נורקין: "אני גאה להימנות עם דור מפקדים נועזים, דור הנפילים שפיקדו על החטיבה"

אלוף-משנה יפתח נורקין ממושב בית שערים שבעמק יזרעאל נכנס השבוע לתפקיד מפקד עוצבת "סער מגולן" במקומו של אלוף-משנה אודי צור, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים.
טקס חילופי המפקדים נערך ביום ראשון במחנה "קצביה", בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף דן נוימן, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
"אני מתבונן בחטיבה כאן מולי, גאה להימנות עם דור מפקדים נועזים, דור הנפילים שפיקדו על החטיבה", אמר אלוף-משנה נורקין בטקס: "אני גאה לפקד על נבחרת לוחמים אמיצים, מחויבים וצנועים. גאה לקבל את הפיקוד על חטיבה שמהווה מאז הקמתה ועד היום בית למצוינות, לכר פורייה בפיתוח מפקדים, ומקום בו המשמעות בהווה והסיפוק האדיר נצבעים בגווני ההיסטוריה והמורשת המפוארת של העבר. חטיבה 7 תמשיך להוות סמן ימני וחוד החנית בקרב כוחות היבשה ותמשיך להתאים עצמה למציאות המשתנה ולאתגרים המתהווים. חונכנו לייחל לשלום, איננו ששי עלי קרב, אך עם זאת, אנו מוכנים תמיד להפעיל את עוצמתינו ואין לי ספק שבכל אתגר נצא כשידינו על העליונה. אודי, הבאת את החטיבה להישגים מרשימים, בדרכך הצנועה והכנה קידמת המון. אני מתכוון להמשיך את העשייה תוך החזקת הלפיד בגאווה וחרדת קודש".
אלוף-משנה אודי צור: "לכאן, לרמת הגולן, הגיעה חטיבה 7 לראשונה בימים אלו לפני 48 שנה, זמן קצר לפני פרוץ מלחמת יום הכיפורים. כאן הגנה החטיבה בחירוף נפש והפכה הפתעה לניצחון גדול. מאז, רמת הגולן היא ביתנו, לא משנו ממנה, והמוכנות התמידית למלחמה, ובפרט בחזית הצפונית היא עיקר עיסוקנו. היום אני סוגר מעגל ומסיים שירות ארוך שנים בחטיבה כמפקדה. ברוח זו, חטיבה 7 לחמה בשנתיים האחרונות בכל החזיתות, תמיד ראשונה להתייצב, ולהביא מענה מבצעי עוצמתי בכל הסלמה בצפון ובדרום. עוצמתה של החטיבה טמון באיכות אנשיה, אתם הטעונים ברוח חטיבה 7 – המשלבת מקצועיות בלתי מתפשרת, נחישות, עיקשות, יוזמה וחתירה לניצחון. יפתח, אתה מפקד אמיץ, יוזם, חותר למגע ולצד זאת שקול ובעל ראיה מערכתית. האחריות הניצבת על כתפיך בפיקוד על החטיבה גדול מכל אתגר אליו נדרשת עד היום, זו אחריות לאומית לחטיבה שמקום המדינה ניצבה ואמרה הנני. כמו בעבר, גם אתה תדרש לציווי זה, ואין מתאים ממך להוביל את החטיבה לניצחון".