חדש במגדל העמק: "מחיר למשתפר"

מגדל העמק תהיה העיר הראשונה בעמקים שתושביה ייהנו מהתכנית החדשה שמיועדת לבעלי דיור המבקשים לשפר את דירתם בחדשה ובמחיר הגיוני. חידוש נוסף: לצד יחידות דיור ברבי קומות ישווקו גם כ- 200 יחידות דיור וצמודי קרקע (קוטג'ים)

מגדל העמק ממשיכה בתנופת הפיתוח: אם עד כה השתתפו אך ורק זוגות ומשפחות צעירות שאין בבעלותן דירה מהזכות להשתתף בהגרלות בתקווה לעלות בגורל ולקבל את הזכות לרכוש דירה מוזלת במסגרת מסלול "מחיר למשתכן", אז בקרוב יזכו גם משפחות ממגדל העמק שבבעלותן דירה לנסות את מזלן בתכנית חדשה שתעניק להם את הזכות להשתתף בהגרלות לרכוש דירה חדשה מוזלת במסגרת מסלול חדש "מחיר למשתפר" המיועד למשפרי דיור בלבד.

• שר האוצר משה כחלון צפוי לחתום על אישור התכנית בשבועות הקרובים

יוזמת תוכנית "מחיר למשתפר" מיועדת למחוסרי דיור שיקבלו מענק של 60 אלף שקלים ולבעלי דירה המעוניינים להחליף את דירתם בדירה חדשה.
כזכור, משפרי הדיור לא קיבלו מענה במסגרת תכנית "מחיר למשתכן", המיועדת למחוסרי דיור. הזכאים להשתתפות בתכנית הם מי שבבעלותם דירה בשש השנים האחרונות, המתחייבים למכור את דירתם בתוך שנה מרגע האכלוס.

: הדמייה של הדירות החדשות צילום הדמייה: באדיבות "פיק" אדריכלים
: הדמייה של הדירות החדשות צילום הדמייה: באדיבות "פיק" אדריכלים

כידוע, משפרי הדיור, במגדל העמק בפרט ומדינת ישראל בכלל, מהווים את החלק הארי של שוק רוכשי הדירות, ואלו יזכו להנחה על מחיר הקרקע, בתמורה להתחייבותם למכור תוך שנה את הדירה היחידה שבבעלותם. הקרקעות ישווקו במהלך השנה הקרובה באזורי עדיפות לאומית בפריפריה וקווי עימות שחלק מהשטחים אינם עומדים בקריטריונים המתאימים לשיווק במסגרת תכנית מחיר למשתכן המגדיר בנייה רוויה, ולפי הערכות הגורמים המקצועיים במשרד הבינוי והשיכון, מלאי השטחים המתאימים לתכנית לא יאפשר בנייה של יותר מ-3,000 יחידות דיור בשנה בכל הארץ וכ-200 יחידות במגדל העמק.


נרכשו שישה מגרשים מתוך שבעה על ידי קבלנים שניגשו למכרז, נתון המלמד על ביקוש גדול לשטחי בנייה במגדל העמק


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יחידות הדיור בתכנית כוללות דירות במבנים של 3-2 קומות ומבנים צמודי קרקע, הכוללים גם דופלקסים, דירות גן ופנטהאוזים.
בנוסף, היא כוללת דירות עליהן ויתרו זוכים ב"מחיר למשתכן". שר האוצר משה כחלון צפוי לחתום על אישור התכנית בשבועות הקרובים, ולהוציאה לפועל, בשיווקים ראשונים שצפויים במגדל העמק, אילת, כרמיאל, קריית שמונה, ירוחם, שדרות וערים נוספות. בתוך כך ממשיך ראש העיר אלי ברדה לטפל בסוגיית המכרז של 90 מגרשי "בנה ביתך" כדי להגיע לנוסחה מקובלת שתיתן עדיפות מקסימלית הן למשפרי דיור והן למחוסרי דיור שהינם תושבי מגדל העמק.

• "מחיר למשתכן": עוד ששה מכרזים שווקו בהצלחה

במקביל לתוכנית מחיר למשתפר פורסמו תוצאות המכרז האחרון במסגרת מסלול "מחיר למשתכן" במגדל העמק. על פי הנתונים של רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר עולה כי במגדל העמק נרכשו שישה מגרשים מתוך שבעה על ידי קבלנים שניגשו למכרז, נתון המלמד על ביקוש גדול לשטחי בנייה במגדל העמק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מדובר במכרז שפורסם בשכונה המערבית, מצפון לכביש מס' 75 ומדרום לכביש מס' 73 ועל פי תוצאותיו הוכרזו זוכים לשישה מהמגרשים בעוד מגרש אחד נותר ללא הצעות. החברות שזכו במכרז הן "מגמא יזום נדל"ן" ו"אשל הירדן יזום ובניין" שיוכלו לבנות 345 יחידות דיור, 270 מהן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר למכירה בשוק החופשי. ההצעות משקפות מחיר מוזל של החל מכ-520.3 אלף שקל לדירה בשטח 95 מ"ר, החל מכ-611.5 אלף שקל לדירה בשטח 110 מ"ר והחל מכ-733.2 אלף שקל לדירה בת 130 מ"ר.

עבודות על בניינים במסגרת מחיר למשתכן במגדל העמק צילום: תאופיק דראושה בע"מ
עבודות על בניינים במסגרת מחיר למשתכן במגדל העמק. צילום: תאופיק דראושה בע"מ

יש לציין כי מדובר במחירי אומדן בלבד הכוללים את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם מענק לזכאים בגובה 60 אלף שקל אך עלולים להשתנות לאחר ביצוע תכנון מפורט של הקבלנים. עד כה שווקו בהצלחה 14 מכרזים ליזמים במסגרתם ייבנו 853 דירות חדשות במגדל העמק.