חגיגת שבועות לבנה ב'באשר' עפולה

האסוציאציה הראשונה שצצה בהקשר של שבועות היא גבינות על כל סוגיהן וביכורים. אבל מה אם נאמר לכם שיש מעבר? בסניף 'באשר פרומז'רי' עפולה מסבירים איך תייצרו חגיגה לבנה ומושלמת עם פלטת גבינות שתמהרו להעלות ל'פיד' שלכם, ועם תוספת של ריבות, פירות ודליקטסים. לכם נותר רק להתאים יין ולדאוג לאורחים שייצאו שבעים ומרוצים. "המטרה שלנו היא להמשיך לרגש ולחדש לאניני הטעם ואוהבי החיים הטובים", אומרים זכייני הסניף ערן, ניר ואוהד. צילום אסף קרלה

פלטת גבינות ודליקטים מלאת השראה

חג הקציר הממשמש ובא מאפשר לנו ליהנות מחגיגה לבנה ובין לבין לעכל את מיטב הנתחים שבלסנו במהלך חג הפסח ויום העצמאות.
עם השנים הפכו הגבינות השונות למלכות הבלתי מעורערות של חג השבועות ומשפחות רבות מתהדרות בפלטות מפתות לתפארת מדינת ישראל.
כחלק מהיציאה מחוץ לקופסא גוברת המודעות לגבינות איכותיות והחיך הישראלי כבר לא מסתפק בגבינה צהובה עממית עם כמה חורים. את הביטוי של זה רואים בימים שקודמים לחג, בעלייה של עשרות אחוזים ואף יותר ברכישת גבינות משובחות.
בסניף באשר פרומז'רי' בעפולה כבר למודי ניסיון וערוכים לתת מענה ללקוחות בחג השבועות: עם סוללת גבינות בלתי נגמרת, (1000 במספר) זוכות פרסים ומדליות, ועם ערך מוסף לפלטה המושלמת שלכם.
בסניף גבינות בסיסיות ליום יום במחירים אטרקטיביים וגבינות מיוחדות לאירוח מושלם.

• לא רק אוכלים, מתענגים

באשר פרומז'רי היא אקדמיה קולינרית, המקום שבו תוכלו ליהנות מגבינות נדירות ודליקטסים המיובאים ממחלבות וחוות קטנות כגדולות, מרחבי אירופה, ולגלות עולם שלם של טעמים וניחוחות שעוברים מדור לדור על ידי טובי המומחים בעולם. סיפור הסינדרלה התחיל כשדוכן בשוק מחנה יהודה הפך לפרומז'רי הטובה בארץ. היום ניתן לומר שאין עוד מקום כחול-לבן עם מבחר כה רחב של גבינות איכותיות ומעדני גורמה ולכן לא סתם עשרות מסעדות יוקרה בארץ, בוחרות בבאשר פרומז'רי כספק למוצרי גורמה מיוחדים, שקשה להשיג. כיום רשת באשר פרומז'רי מונה 22 סניפים, כשכל אחד מהם שומר על האווירה הייחודית של באשר פרומז'רי הראשונה, ומציעה אירוח חגיגי, ידע עשיר, המלצות מקוריות, וכמובן – מוצרים מעולים ואת הגבינות הטובות בעולם. ערן, ניר ואוהד, זכייני הסניף הם מאסטר צ'יזים עם ידע רב בתחום, והם עברו השתלמויות רבות: "המטרה שלנו היא להמשיך לרגש ולחדש לאניני הטעם ואוהבי החיים הטובים. יש בחנות שלנו מעבר לשלל הגבינות גם מגוון עצום של יינות משבוחים, ממרחים ומרמלדות, פסטות איטלקיות מעולות, לחמים מיוחדים, תוצרת של מחלבות ישראליות, ועוד מיני דברים קטנים שלא ממש אוכלים, אלא מתענגים עליהם".

שלוש משפחות גבינות עיקריות: טריות, בשלות וקשות. צילום: אסף קרלה
שלוש משפחות גבינות עיקריות: טריות, בשלות וקשות

• הידעתם?

ישנן שלוש משפחות גבינות עיקריות: טריות, בשלות וקשות.
הטריות: הן אותן גבינות שרובנו גדלנו עליהן – שמנת, בולגרית וצפתית ולצדן חברותיהן ממעבר לים דוגמת הריקוטה.
הקשות: (החלק האצילי במקרר של באשר). יכולות לנוע ממרקם חצי קשה עד למרקם קשה מאוד שאינו ניתן לפריסה ובמגע עם הסכין הן נשברות או מתפוררות.
ולסיום סיומת, הבשלות: גבינות אלו מבשילות (או בעגה מקצועית, מבחילות) בין מספר ימים למספר שבועות. הן מתהדרות בעובש חיצוני או פנימי, שאני מקווה שיצא לכם לטעום.


• גבינות או לא להיות

"הסוד לפלטת גבינות מושלמת באמת הוא בבחירה האידיאלית של הפירות והדליקטסים המצוותים לגבינות. אלו, יוצרים חווית טעמים מדהימה באמת", אומר אוהד בליץ, הבעלים וזכיין הסניף.
אז איך בוחרים את השותפים הנכונים לפלטת גבינות? החוק הראשון הוא שאין חוקים – תוספות שונות מדגישות גווני טעם שונים של גבינה. פרי מסוים יכול להדגיש את החריפות של גבינה, פרי אחר יכול להדגיש את המתיקות שלה ופרי שלישי יחשוף בה טעם אגוזי שלא הבחנתם בו קודם. לכן, החוק השני הוא – תטעמו. נסו את אותה גבינה עם פירות, אגוזים, ריבות, דבש ודליקטסים שונים ומצאו את השילוב שעובד הכי טוב עבורכם – או שתתנו לאורחים את האפשרות לשלב ולהתנסות בעצמם".

גבינות רכות מבית 'באשר' צילום: אסף קרלה 3
גבינות רכות מבית 'באשר' 

מרגישים שאתם לא סגורים על עצמכם? בדיוק בשביל זה אנחנו פה. נסו לחלק לשותפים משלימים ומדגישים. משלימים הם כאלה שמוסיפים לגבינה את הטעם החסר לה. שותפים מדגישים הם כאלה שיש להם גווני טעם דומים לאלו של הגבינה, וידגישו את גווני הטעם שלה.
אז מה עוד בפלטת הגבינות? ריבות שהן הבחירה הקלאסית, כיוון שהמתיקות מאזנת את החריפות והחמיצות שלהן.
פירות ואגוזים: לפירות ואגוזים טריים יש תפקיד נוסף חוץ מאיזון והדגשת טעמים – הם גם מוסיפים מרקם ועניין לפלטה. גם כאן, החוקים מאוד גמישים, אבל יש כמה שילובים שתמיד עובדים מצוין.

 

 

 

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|