זוכרים ולא שוכחים: הושק רכב חילוץ והצלה על שם ארז גרשטיין ז"ל

תא"ל ארז גרשטיין ז"ל, מפקד נערץ, נפל לפני למעלה מ-18 שנה בפעילות מבצעית בדרום לבנון – אחרי שלחם ושירת כמפקד סיירת גולני, מח"ט גולני ובתפקידו האחרון מפקד היק"ל. הרכב ישמש את כונני איחוד הצלה ביקנעם ומגידו

כונני סניף יקנעם עלית – מגידו של ארגון "איחוד הצלה" התחדשו השבוע ברכב חילוץ והצלה שהוקדש להנצחת ארז גרשטיין ז"ל,
בן קיבוץ רשפים בעמק המעיינות, הקיבוץ בו נקבר והוא בן 39. תא"ל גרשטיין ז"ל שנולד בעפולה, נפל לפני למעלה מ-18 שנה בפעילות מבצעית בדרום לבנון – אחרי שלחם ושירת כמפקד סיירת גולני, מח"ט גולני ובתפקידו האחרון כמפקד היק"ל.
תא"ל גרשטיין בלט כמפקד חכם, אמיץ, ערכי ומוסרי -מהלוחמים הטובים ביותר בכל הזמנים בצה"ל שמורשתו היא מופת ודוגמא.  הטקס התקיים בקיבוץ משמר העמק, בהנחייתו של פנחס שטרלינג,
ראש סניף יקנעם עלית – מגידו של "איחוד הצלה". בין המשתתפים באירוע: בני משפחת גרשטיין, ראש מועצה אזורית מגידו – איציק חולבסקי, ששיבח את הארגון בכלל ואת מתנדבי הסניף בפרט וראש עיריית יקנעם עלית – סימון אלפסי שציין את כונני הסניף על התרומה התמידית בכל שעה במהלך היממה.
עוד במשתתפים: מתנדבי ביטחון ממגידו ומיקנעם עלית, אנשי איחוד והצלה מרחבי הארץ, מפקדיו, פקודיו וחבריו של ארז ז"ל.

• "נקווה שלא נזדקק לרכב הרבה"

ההתרגשות באירוע הגיעה לשיאה בזמן שאלמנתו, אמו ואחותו של תא"ל גרשטיין, יחד עם ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי והנהלת הארגון הסירו את הלוט ואיחלו שרכב זה ישמש רק לשמחות ויהיה מובטל מעבודת חילוץ.
בטקס חולקו תעודות הוקרה לתורמים, לכוננים מצטיינים והושק אף מכשיר דיפיברילטור מציל חיים חדש.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איציק חולבסקי -ראש המועצה האזורית מגידו: "איחוד הצלה עושה עבודת קודש בהצלת חיים בארץ כולה ובאזור שלנו בפרט. אני מאחל לארגון החשוב להמשיך ולצמוח בפעילות החשובה והמשמעותית שהוא עושה. אני מברך את הארגון והמתנדבים המקצועיים והמסורים באזורנו לרגל קבלת רכב החילוץ וההצלה ונקווה שלא נזדקק לו הרבה. כבוד גדול הוא להנציח מפקד אגדי כמו ארז גרשטיין ז"ל שהמורשת שלו חקוקה בהיסטוריה של סיירת גולני, חטיבת גולני וצה"ל כולו".

ראש מוא"ז מגידו חולובסקי בטקס חנוכת רכב הצלה חדש. צילום דוברות מוא"ז מגידו
ראש מוא"ז מגידו חולבסקי בטקס חנוכת רכב הצלה חדש. צילום דוברות מוא"ז מגידו

"איחוד הצלה" הינו ארגון מתנדבים המעניק את הטיפול הראשוני לנפגעים ולסובלים ממצוקה רפואית בשעת חירום. יתרונם הגדול של חובשי הארגון הינו בשל יכולת הגעתם המהירה בדקות הראשונות של האירוע, נתון המגביר את הסיכויים להצלת חיים ומניעת נזק והידרדרות מהותית. "איחוד ההצלה" מעניק למתנדביו הכשרה מקצועית כמו גם ציוד רפואי מתקדם זאת כדי לאפשר את הניהול התפעולי המיטבי של הענקת סיוע לנזקקים.