זה הכל בשבילכם: הזמרים המובילים בישראל על הבמה בגלבוע

אקוסטיקה נהדרת תחת כיפת השמיים, נוף ייחודי ורומנטי, והאומנים המובילים בישראל. אחרי שיפוץ מאסיבי, אמפי גלבוע יארח ממש בקרוב את פסטיבל ג'נסיס, שני ערבי רוק ומופע שקיעה אותנטי ומרגש עם הגבעטרון -כחלק ממהפכת התרבות בגלבוע. ראש המועצה עובד נור והיזם יוני פיינגולד מטו-מיקס מסבירים בראיון הרמוני מה כל כך מיוחד בלוקיישן שמפגיש בין מוזיקה וטבע

תושבי הגלבוע והאזור יהיו עדים בחודש הקרוב ל'רכבת' של אומנים שיעלו על במת אמפי הגלבוע, המקהל לשעבר, במסגרת שני ערבי רוק, פסטיבל ג'נסיס ומופע שהוא חגיגה לשירים האהובים של לקהת הגבעטרון- שמציינת 75 להיווסדה. ההופעות נערכות כחלק משיתוף פעולה בין המועצה האזורית גלבוע וחברת "טו מיקס".
כלל האירועים הם רק יריית הפתיחה בגלבוע -כחלק ממהפכת תרבות שקורמת עור וגידים במועצה ולא נראתה מזה עשורים רבים. אין ספק שאיכות האומנים שיגיעו גם ימצבו אותה במקום מרכזי בישראל בסצנת המוזיקה ותרבות הפנאי.
"תמיד אפיין אותי לחפש מקומות מיוחדים, רומנטיים עם לוק ייחודי להופעות", אומר יוני פיינגולד, בעלי חברת 'טו מיקס', "בשנתיים האחרונות ואחרי הקורונה החיפוש הזה הוביל אותנו לחיבור עם הגלבוע, ואנחנו מאוד מתרגשים להיות חלק מהמיזם. שמחנו לראות שהמקהל שופץ, שודרג והותאם לעריכת מופעים בסטנדרטים של העת הנוכחית. הוא מתאים מאוד לנו כאתר ולכל תעשיית התרבות בכלל".

• עובד נור: "המועצה עובדת בשיטתיות, נדבך אחר נדבך, בכדי שהאמפי יארח הופעות על בסיס קבוע"

במועצה האזורית הגלבוע נערכים בכל ההיבטים לקראת הגעתם הצפויה של אלפי חובבי מוזיקה, באירועים השונים. עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע מדגיש כי האירועים נערכים כחלק בלתי נפרד מהחזון התיירותי של המועצה שהתחיל עוד אי שם בשנת 2015, בעת שהוא החל את תפקידו כראש המועצה.
"היה ברור לי שנדרש סדר ולעבוד עם תוכנית מובנית מההתחלה", הוא מסביר, "ראשית הגדרנו ומיתגנו בתוכנית האב שלנו את אזור הגן הלאומי מעין חרוד – כמרכז התרבות והתיירות של הגלבוע. השלב השני, גם הוא בשיתוף רט"ג, היה להתמקד באמפי, לשקם ולשפץ אותו ולהפוך אותו למקום מבוקש עבור יזמים והפקות מובילות של מוזיקה ותרבות. עד לאותו מהלך המקהל היה מתאים להופעות של העשורים במאה הקודמת – כשהיום הצרכים של ההפקות הם שונים. בתום התהליך הזה כבר זיהינו פניות מיזמים בענף, כולל של חברת טו מיקס, ואנו מאוד שמחים לקדם את המופעים המגוונים והאיכותיים. אנחנו בוחנים גם הופעה עתידית של שלמה ארצי, עריכת מופע מיוחד לט"ו באב ועוד מופעים שעדיין לא הבשילו לכדי פרסום. הגלבוע הוא המקום הכי יפה בעולם ובאזור שלנו ממוקם האמפי שעמד במשך שנים ארוכות שומם. היום המועצה עובדת בשיטתיות, נדבך אחר נדבך, בכדי שהאמפי יארח הופעות על בסיס קבוע. כשהטיימינג פוגש את המוכנות והבשלות, אז זה מצליח, ובמקרה הזה פגשנו את יוני למהלך שמקדם את המופעים הקרובים. אנו שמחים לממש את הפוטנציאל שיש לאמפי, עם הנוף המדהים של עמק חרוד ועל רקע הגלבוע, עם הטבעיות והסאונד שהוא יוצר. אין ספק שהתושבים והקהל ייהנו מכל רגע".

• "נראה את הקהל מגיע בהמוניו"

את הפוטנציאל המוזיקלי והתיירותי באמפי זיהה כאמור גם היזם יוני פיינגולד שמאחוריו שלושה עשורים של ניסיון בענף והוא גם משמש כיו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אמנויות הבמה בישראל: "לא רואים הרבה פסטיבלים שמשלבים בין יזם עצמאי לגורם מארח כדוגמת המועצה שנרתמה במקרה הזה עם כל המשאבים לקדם את החיבור המדהים", הוא אומר, "יש פה ערך מוסף ואני צופה שהמופעים הקרובים, לא יהיו האחרונים. פסטיבל ג'נסיס לצורך העניין הוא פסטיבל אירופאי לכל דבר, בסטנדרטים הגבוהים ביותר, עם מיקום מדהים וקהל הכי איכותי. הפסטיבל מארח את האומנים המובילים בישראל וזה בזכות שיתוף הפעולה שנרקם. הקהל מכל רחבי הארץ אוהב להגיע להופעות, מהצפון, מהמרכז וגם מהדרום וגם בפסטיבל הזה נראה את הקהל מגיע בהמוניו. זה כולל סטודנטים ומשפחות. הקהל מחפש נוף, חוויה, טבע, מוזיקה והגלבוע הוא המקום המושלם. אני יכול להגיד בצניעות שפסטיבל ג'נסיס הוא מותג שיעצב את הגלבוע כאכסנייה להופעות ומופעים מובילים בעתיד. גם יתר המופעים יביאו קהל נוסף ומגוון, בהתאם להופעות".

Noga Erez קרדיט תמונה - David Evans and Timo Ker
נגה ארז מגיעה לגלבוע. צילום: David Evans and Timo Ker

• "אנשים ציפו וחיכו לזה"

נור מוסיף כי המופעים הוא שמח לראות את המהפכה שהמועצה מובילה בהיבט התרבות: "בחמש השנים האחרונות שדרגנו כל מה שקשור לצריכת התרבות בגלבוע. אם בעבר תושבי היישובים במועצה היו צורכים תרבות באולם הקימרון, או בהיכל התרבות בעפולה, היום הם מקבלים את המענה התרבותי האיכותי ביותר בגלבוע. זה בא לידי ביטוי במסלולי מנויים מלאים בבית ציזלינג למבוגרים וילדים כאחד. יש תרבות איכותית ומגוונת בגלבוע. השלב הבא זה המופעים הפתוחים עם קהל של אלפי משתתפים מהגלבוע ומחוצה לו, כשלתושבים שלנו תהיה הטבות והנחות לכל אירוע. התושבים שלנו כבר מפרגנים מקיר לקיר בכל מה שנוגע להפקות הקרובות, אנשים ציפו וחיכו לזה. זה התחיל אשתקד והתושבים שלנו חששו שזה יהיה חד פעמי, כפי שהורגלו בעבר. אבל אנחנו הבטחנו וקיימנו ומבטיחים להמשיך ולערוך אירועים קבועים במהלך כל השנה".

אמפי גלבוע - צילום יחצ
קיץ של הופעות תחת השמיים באמפי גלבוע המרשים – צילום יח"צ

• קיץ מרגש זה רק בגלבוע

בנוסף לכל האירועים שיתקיימו בקרוב באמפי גלבוע, המועצה באמצעות מחלקת תרבות, גאים להציג קיץ מרגש במיוחד ועמוס באירועי תרבות לוהטים 'בבית ציזלינג'- אולם המופעים המרכזי בגלבוע. בתפריט המופעים המגוון יככבו על הבמה: ישראל קטורזה, התקווה 6, בן בן-ברוך, הפרויקט של רביבו, הופעות זמר משירי אפרים שמיר, רמי קלינשטיין ודני בסן, יחד עם מופעים מובחרים לילדים ועוד.


"הקהל מחפש נוף, חוויה, טבע, מוזיקה והגלבוע הוא המקום המושלם לכך..הגלבוע הוא המקום הכי יפה בעולם ובאזור שלנו ממוקם האמפי שעמד במשך שנים ארוכות שומם. היום המועצה עובדת בשיטתיות, נדבך אחר נדבך, בכדי שהאמפי יארח הופעות על בסיס קבוע"


• "רוק גלבוע" 8-4, 10-4

יתקיים לראשונה בחוה"מ פסח באמפי גלבוע ויציע שני ערבי רוק משובחים. יפתח בשמיני לאפריל בערב הכולל שלוש הופעות של להקות הרוק האהובות: איפה הילד, מוניקה סקס וג'ירפות, ומופע פותח של להקת הזאבות. יומיים לאחר מכן, בעשירי לחודש, יעלו אגדות הרוק דני סנדרסון ולהקת תיסלם לשתי הופעות, ובשיא הערב ישתפו פעולה יחד על הבמה.

75 שנים לגבעטרון
75 שנים לגבעטרון

• 75 לגבעטרון 9.4

להקת הזמר מקיבוץ גבע חוגגת 75 להיווסדה במופע שקיעה בניהול מוזיקלי של אילן גלבוע. אורחים: אילנית, גלי עטרי, ירדנה ארזי ושרהל'ה שרון ששיתפו עמם פעולה לאורך השנים.

פסטיבל ג'נסיס. הדג נחש - צילום אוהד רומנו
פסטיבל ג'נסיס. הדג נחש – צילום אוהד רומנו

• פסטיבל ג׳נסיס 2023- 4-6.5

הפסטיבל מציע יומיים חווייתיים בחיק הטבע הכוללים הופעות חיות, מסיבות אל תוך הלילה, סדנאות ולינה במתחם קמפינג בפארק היפהפה מעיין חרוד כמיטב המסורת של השנתיים האחרונות, מתחם הפסטיבל יכלול ארבע במות: במה גדולה ומרכזית, במת אינדי, במה אלקטרונית, ובמת טובורג'אם. יופיעו בפסטיבל: הדג נחש, פול טראנק, נינט טייב, פלד, ג'יין בורדו, בר צברי, שירה מרגלית, דודו טסה, נגה ארז, מרסדס בנד, נונו, נטע ברזילי, ג׳ימבו ג׳יי וקרולינה.

דודו טסה צילום לירן בר
פסטיבל ג'נסיס. גם דודו טסה מגיע. צילום: לירן בר