ועדת עילם קבעה שיש להקים שדה תעופה בדרום הארץ ובחיפה

בעמק יזרעאל שמחו על המסקנות ואמרו כי מדובר בהחלטה הנכונה והמתבקשת ביותר למדינה ולנגב.
צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

היום נערך דיון במשרדה של שרת התחבורה – מרב מיכאלי, ובו הוצגו מסקנות ועדת עילם – הוועדה המקצועית שמונתה על ידה.
הוועדה המקצועית, בחנה את החלופות להקמת שדה תעופה משלים, וקבעה שיש להקים שדה תעופה משלים בדרום הארץ והרחבת השדה הקיים בחיפה.
בעמק יזרעאל שמחו על הקביעה ואמרו כי מדובר בהחלטה הנכונה והמתבקשת ביותר למדינה ולנגב. ״זהו הפתרון היחיד, שנותן מענה להתפתחותה העתידית של מדינת ישראל, לצרכיה הדמוגרפיים, החברתיים והתעופתיים בטווח המיידי והארוך, תוך שימת דגש על אתגרי הנגב", אמרו במועצה.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר: "אנו מברכים על החלטתה האמיצה של שרת התחבורה להסיר משולחן הדיונים את חלופת רמת דוד שבעמק יזרעאל, ומצפים להפנמה מלאה של מערכת הביטחון לכך. כפי שציינו בעבר, פעמים רבות – שדה תעופה משלים בחיפה יספק מענה לתושבי הצפון. מעבודת עומק שביצענו בנושא, עולה בבירור כי יש התכנות מהירה וישימה להרחבת השדה הקיים בחיפה. באשר לשדה משלים דרומי – יש להחזיר לדיון את אופציית שדה התעופה בנבטים, היא ההגיונית והמתאימה ביותר. תודה לראשי הרשויות בפורום הנכבד שלנו מצפון ומדרום ולכל התושבים והתושבות שפעלו לקידום הנושא, לטובת המדינה כולה."
ראש המועצה המקומית קריית טבעון – עידו גרינבלום: "עתיד התעופה בישראל עובר דרך הנגב כשדה משלים, שדה בחיפה כמענה אזורי ובעיקר דרך הסכמות בין השלטון המרכזי למקומי. תודה לשרת התחבורה על האומץ והמנהיגות, תודה לחבריי ראשי הרשויות, ותודה לאלפי המתנדבות והמתנדבים שעומדים מאחורינו – מדרום ועד צפון. נעשה ונצליח!".
ראש המועצה האזורית מגידו – איציק חולבסקי: ״מברך על החלטתה החשובה של שרת התחבורה שהבטיחה לבטל הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל ומקיימת בגדול. מדינת ישראל זקוקה לשדה גדול נוסף בנגב ולשדה אזורי בחיפה!״.
ראש המועצה עפר בן אליעזר: "מדובר בהחלטה הנכונה והמתבקשת ביותר למדינה ולנגב. זהו הפתרון היחיד, שנותן מענה להתפתחותה העתידית של מדינת ישראל, לצרכיה הדמוגרפיים, החברתיים והתעופתיים בטווח המיידי והארוך, תוך שימת דגש על אתגרי הנגב".
ראש הממשלה, יאיר לפיד: ״הקמת שדה התעופה בדרום הוא הדבר הנכון לעשות. הוא יסייע לפיתוח האזור, התיירות והעסקים. מדינת ישראל צריכה עוד שדה תעופה גדול ומצליח והוא צריך להיות בנגב. זו הזדמנות היסטורית לשנות את האזור, זה הצעד הנכון ואנחנו נעשה אותו."
חבר הכנסת רם בן ברק, יו״ר ועדת החוץ והביטחון: ״אני שמח ומברך על החלטת צוות המשנה בהובלת משרד רה"מ שקיבל את ההחלטה הנכונה ביותר להקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף בדרום . הקמת שדה שכזה יוריד את הלחץ מנתב"ג ויקל על תושבי המרכז יחד עם זאת יעניק מענה מקצה לקצה של הארץ ללא פגיעה בתושבים.״