התפטרת עקב מצב רפואי לקוי, זכאי לפיצויים?

האם עובדת או עובד שהתפטרו עקב מצב רפואי לקוי, שאינו מאפשר להם להמשיך בעבודתם, זכאים לפיצויי פיטורים ממש כאילו פוטרו? התשובה על כך חיובית, בהתאם לתנאים שיפורטו להלן.

על פי דין, עובד שמתפטר מעבודתו אינו זכאי לפיצויי פיטורים, אך חריג לכלל זה מצוי בהוראת סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים הקובע: "התפטר עובד לרגל מצב בריאותו הוא או של בן משפחתו, ולאור הממצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העניין הייתה סיבה מספקת להתפטרות – רואים לעניין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים".
הנה כי כן, החוק מגן על עובד המתפטר כאשר מצבו הרפואי אינו מאפשר לו להמשיך לעבוד בעבודתו, ומעניק לו את הזכות לפיצויי פיטורים, אך זאת רק אם העובד מסוגל להוכיח זאת, באמצעות תעודות ומסמכים רפואיים, רצוי מרופא תעסוקתי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בנוסף, על עובד שמתפטר בשל מצב בריאותו, מוטלת החובה להודיע למעסיקו מראש על סיבת ההתפטרות הצפויה, כדי לאפשר למעסיק להציע תנאי עבודה חדשים אשר יתאימו למצבו הרפואי של העובד, כך שלא ייאלץ העובד להתפטר. עובד שלא מוסר למעסיק מידע על מצבו הרפואי ואינו מאפשר למעסיק לבחון עבודה חלופית שתאפשר את המשך עבודתו אצל המעסיק, עשוי לקפח את זכותו לפיצויי פיטורים.
יצוין כי עובד המתפטר עקב מצב בריאותי לקוי אינו מחויב במתן הודעה מוקדמת למעסיקו שכן ברי כי אם אינו יכול להמשיך לעבוד בעבודתו עקב מצבו הבריאותי, התפטרותו נכנסת לתוקף לאלתר. אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|