התבקשתם להיבדק במכשיר ה- "ינשוף"? דעו את זכויותיכם!

במידה והנכם נוהגים ברכב ושוטר עוצר אתכם, ואתם מתבקשים לעבור בדיקת אלכוהול באמצעות הינשוף, הרי שעליכם לדעת כי התוצאה שתתקבל הינה ראיה בבית משפט וניתן להרשיע על סמך התוצאה בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

• הבדיקה

מבחינה טכנית הבדיקה נעשית כך שהנהגים מתבקשים לנשוף לתוך הינשוף וכך נבדק ריכוז האלכוהול בגופם והשוטרים מאתרים בצורה זו נהגים שיכורים.

• מכשיר חדש

לאחרונה שוטרי אגף התנועה התחדשו במכשיר משודרג. הראייה קבילה בבית המשפט היא הנתונים המתקבלים מהמכשיר, כאשר המכשיר החדש בעל יכולת לשדר ולקלוט מידע למרכז בקרה ולקבל מידע מאותו המקור.

• "אוכלוסייה מיוחדת"

עיקר השפעתו של המכשיר המשודרג חלה על אוכלוסיות מיוחדות דוגמת: נהג חדש ו/או נהג שטרם מלאו לו 24 שנים (נהג צעיר) ו/או נהג בעת נהיגה ברכב ציבורי ו/או נהג בעת נהיגה ברכב מסחרי ו/או ברכב עבודה.
החוק מחמיר עם אוכלוסייה מיוחדת, אשר עד כה "נהנתה" מכך שהינשוף הישן לא יכול היה לגלות את הכמות הקטנה של אלכוהול שנדרשה להרשעתם, אך כעת, המכשיר החדש מאתר גם אתה כמות הקטנה הזו ונהגים אלה, עשויים להיענש לפי ממצאים אלה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דהיינו, המכשיר החדש יאפשר מדידה שתחל להתבצע מערכים קטנים יותר ולמעשה, כשמדידה שמתחילה מערכים נמוכים אלה מייתרת את בדיקת הדם שהייתה דרושה בעבר לאוכלוסיות המיוחדות.
אציין כי עבור יתר הנהגים אין כל שינוי, והם יענשו בגין נהיגה בשכרות רק אם נמצא בדמם החל מ-290 מיקרו גרם אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

• סרבני בדיקה

זכרו כי מי שמסרב לבדיקת הנישוף עשוי להסתבך. סירוב מבחינת החוק נחשב כנהיגה תחת השפעת אלכוהול. יתרה מכך, התיק יסומן בחותמת מיוחדת המיועדת לתיקים חמורים במיוחד.

• תיקי סירוב

בתיקי סירוב נקודת ההנחה היא שהנהג שיכור ולכן סירב לבצע את הבדיקה.  במהלך הטיפול בתיק, סרבן זה  עשוי להיתקל במכשולים וקשיים במשא ומתן עם המשטרה וכיו"ב.


עוד אנו ממליצים, כי במידה וקבלתם כתב אישום, לסור לבית החולים הקרוב ולבצע בדיקת דם. עלויות הבדיקה מינוריות לעומת האפשרויות של חיסכון בהרשעה והמנעות מקנסות כבד


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• כשלים ראייתיים במכשיר

אנו ממליצים כי טרם הבדיקה יש לשים לב כי הפיה בצינורית הוחלפה מול עינכם. באם לא עשה זאת, נסו לתעד עובדה קריטית זו ולהיות מודעים אליה, אך לא להעיר לשוטר על כך.

ישנם כשלים ראייתיים נוספים בשימוש במכשיר אשר עשויים להוביל לביטול כתב האישום, אך לשם כך יש לבחון היטב את הנסיבות של כל מקרה לגופו.

• בדיקת מאפיינים?

בדיקת מאפיינים היא בדיקה שהשוטר בודק את כושר הערנות שלך על ידי הליכה בקו ישר וכיו"ב, לכך, בניגוד לינשופון כמובן, ניתן לסרב והדבר לא יזקף לרעתכם באם הנכם חוששים שלא תצליחו לעבור את הבדיקה.

• לבצע בדיקת דם


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד אנו ממליצים, כי במידה וקבלתם כתב אישום, לסור לבית החולים הקרוב ולבצע בדיקת דם. עלויות הבדיקה מינוריות לעומת האפשרויות של חיסכון בהרשעה והמנעות מקנסות כבדים.

• התנהגות ראויה

השוטר מתעד בדו"ח את ההתרשמות הראשונית שלו, הן מההופעה החיצונית, מההתנהגות ומהתשובות שלנו לשאלות. על כן, עליכם להיות מודעים לתשובות שלכם ולהתנהג באופן ראוי בהתאם, תוך שמירה על הזכויות שלכם כמובן.

לסיכום, באם יש לכם כל שאלה, או שהנכם זקוקים לעזרתנו, אנו כאן לרשותכם ונשמח לסייע לכם למיצוי זכויותיכם. אנו ממליצים להתייעץ בהקדם ועד כמה שאפשר סמוך למועד האירוע.

אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

 

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|