הקיץ בפתח – 4 טיפים לקניית מזגן מנצח

הקיץ הישראלי לא מרחם והוא מתקרב בצעדי ענק. הדרך היחידה לשרוד אותו היא כמובן להפעיל מזגן, אבל השאלה היא איך עושים את זה בלי לחרוג ממסגרת התקציב. גם אתם מתלבטים בין הדגמים, המותגים והיצרנים? הנה 4 טיפים לקניית מזגן אידיאלי. המחשה: באדיבות אתר PEXELS

ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה בתחום המיזוג לא נעלמה מעיניו של הצרכן הישראלי. כולנו מכירים היטב את האתגר ששמו "קיץ ים תיכוני", מה גם שכבר ניתן לראות אותו מציץ אלינו ממש מעבר לפינה.

כעת כל מה שנוצר לעשות הוא לשנס מותניים ולבחור מזגן מנצח לפי מסגרת תקציב שנגדיר מראש. איך עושים זאת בצורה נכונה? קבלו את כל הטיפים החשובים:

• התאימו את המזגן לצרכי הקירור והחימום

סוג המזגן והתפוקה שלו הם שני השיקולים החשובים ביותר שילוו אתכם לאורך תהליך הבחירה. במידה ומדובר על מספר חדרים תצטרכו לקבל ייעוץ מקצועי, כדי להתאים את המזגן לתנאים המורכבים ולחסוך הוצאות מיותרות. כמו כן, יש לקחת בחשבון את התאמת המזגן לצרכי החימום בחורף. כך ניתן ליהנות מכל העולמות ולהשתמש במזגן גם בימים קרים.

• בדקו את נוחות התפעול והשימוש

בני המשפחה שלכם צפויים לגבש חוות דעת על המזגן לפי נוחות התפעול והשימוש. אל תקלו ראש בנושא הזה כי בקיץ הישראלי אין מקום לפשרות. אתם עומדים ללחוץ על כפתורי המזגן כמה עשרות פעמים ביום לפחות, אז כדאי שתבינו איזה פעולות הוא מסוגל לבצע.

התכונות העיקריות שיכולות לשפר את נוחות התפעול והשימוש כוללות שלט רחוק עם חיישן טמפרטורה, טיימר לכיוון מחזורי הפעלה וכיבוי וקבועים, אפשרויות שליטה בתריסי המזגן לפיזור נעים של האוויר וגישה נוחה למסנני האוויר לצורך ניקוי ותחזוקה.

• השוו בין דגמים ויצרנים לפי צריכת אנרגיה

מזגן נתפס כמכשיר חשמלי זולל אנרגיה וזה בדרך כלל נכון. מצד שני, אפשר לחסוך בצורה משמעותית בהוצאות אם נעזרים בנתונים המפורסמים על ידי היצרן. הנתונים לא כל הזמן מדויקים אבל הם מספקים אינדיקציה מסוימת וחיונית. כדאי להשוות בין דגמים ויצרנים לפי צריכת אנרגיה ולהיעזר גם בדירוג האנרגטי המאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה.

• בררו על אחריות, מחיר ועלויות התקנה

תג המחיר המופיע על המזגן בחנות לא תמיד מספר את הסיפור המלא. כדאי לבדוק מה תקופת האחריות על המזגן, מה היא כוללת ומי נותן אותה. יש לוודא שהמחיר הוא על הדגם הספציפי ולברר מה פערי המחירים עם דגמים אחרים.
במקביל, ניתן לשאול את נציגי החנות או החנות האינטרנטית על עלויות הובלה והתקנה. ההתקנה היא בתשלום נפרד שנקבע לפי המרחק בין הגג לדירה והצורך בפינוי המזגן הקודם. הטיפ בהקשר הזה הוא לרכז יחד את כל ההוצאות לפני שמחליטים לקנות מזגן ממגוון המזגנים המוצעים בשוק. כך ניתן לעמוד בתקציב ולמנוע הפתעות.

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|