הקורונה בעמק: החזרה לשגרה בהדרגה ממחר! מה פתוח ומה מותר?

עושים לכם סדר בהקלות הנוספות שאושרו בממשלה אתמול, במטרה להחזיר את המשק לשגרה זהירה בצל הקורונה. התקנות שאושרו יכנסו לתקפן החל בחצות הלילה (25.4). המחשה: ארכיון

לאחר תקופה ארוכה של שהייה ארוכה בבית עם הגבלות חמורות בכל תחומי החיים, שלא חווינו כמותם החל מקום המדינה ובאופן גלובלי, וזאת במטרה לעצור את התפשטות הקורונה בארץ- "השטחת עקומת ההדבקה", ועצירת העלייה החדה במקרי המוות מהנגיף המסוכן, כאשר המשק הכלכלי בקריסה – פרנסתם של בעלי עסקים קטנים ובינוניים נמחתה באחת, ואחוז המובטלים קפץ למספרים קטסטרופליים, כחלק מאסטרטגיית היציאה לשגרה זהירה, אישרה הממשלה ביום שישי האחרון תקנות לשעת חירום הקובעות הקלות נוספות במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לפעילות, אשר ייכנסו לתוקפן החלה מהלילה(שבת) בחצות.
על פי הקלות אלו תותר מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה ("טייק אווי"), פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים.
עוד סוכם על עבודת מטפלים אשר יעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק 2 מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.
כמו כן נקבע כי פעילות העסקים הללו תהיה בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות לשם שמירה על בריאות הציבור.

• חבישת מסיכה גם במרחב הציבורי החל מגיל 7 שנים

בישיבת הממשלה נקבע כי תהיה חובת חבישת מסכות גם במרחב הציבורי, החל מגיל , 7 למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור על כך.
לעומת הסלחנות שהונהגה עד כה, יינתן קנס בשל במקרה של הפרת החובה של חבישת מסיכה כבר בפעם ראשונה ללא אזהרה.
בשל החשש מהרחבות שרשראות ההדבקה וגלי התפרצות חדשים של נגיף הקורונה, בשל ההקלות, הוחלט על עוד על הגברה במספר המפקחים ברשויות המוסמכות שיוסמכו על ידי מנהל רשות הטבע והגנים, ותוחמר האכיפה באופן משמעותי על ידי המפקחים, שיפקחו על עמידת העסקים בהנחיות החדשות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


למפקחים יוקנו סמכויות לאכוף את הכללים הקבועים בתקנות לרבות אכיפה בחנויות על בעל חנות שלא להכניס אדם שאינו חובש מסיכה.
עסק שיפר את הכללים חשוף לקנס של 2,000 ש"ח.

• יותר איסוף הזמנות ממסעדות ובנוסף למשלוחים (טייק אווי)

בבתי האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על 2 מטרים בין הנמצאים במקום, תהיה הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים.
העובדים במסעדה יעטו כפפות ויחבשו מסיכה, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה. כמו כן יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר בבית האוכל.

•  תותר פתיחה של כלל החנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים שיישארו סגורים

בפתיחת החנויות תיעשה שמירה קפדנית על הכללים: הגשת הצהרה חתומה על ידי בעלי העסקים טרם הפעלת החנות, הסדרה ככל הניתן על ביצוע מדידת חום ללקוחות בכניסה לעסק, ותשאולם לגבי סימני מחלה.
עובדי החנות ישובצו במשמרות נפרדות, ימונה עובד אחראי על ענייני קורונה, ותותקן מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח. תתקיים הקפדה , על שמירת כללי היגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים, יישמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין השוהים בחנות וכן תהיה הקפדה על מניעת התקהלות בכניסה לחנות, יסומנו מקומות לעמידת לקוחות במקום המיועד לתור לקופה על מנת לשמור על המרחק בין האנשים, יוצב שלט במקום בולט לעין לשמירה על המרחק כאמור, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה, יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר, המפעיל של המקום יקבע ויפעיל מנגנון להגבלת נכנסים לחנות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• תותר פתיחת מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה

הכללים שנקבעו לפיהם יעבדו המספרות: כמובן הצהרת בעל העסק על עמידה בתנאים לרשות המקומית, והסדרת ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים ותשאולם לגבי סימני מחלה, שיבוץ עובדים במשמרות נפרדות, וכמובן המשך הקפדה על שמירת כללי ההיגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים וחיטוי הכלים, הכיסא וכן כביסה של מגבות וחלוקים בין לקוח ללקוח.
עוד נקבע על פי התקנות החדשות כי בעת הטיפול בלקוח יעטה העובד במספרה כפפות אותם יחליף בין לקוח ללקוח, בנוסף יחבוש מסיכה ומגן פנים בנוסף למסכה המכסה את העיניים.
תימשך כמובן ההקפדה על שמירת מרחק של 2 מטרים בין השוהים במספרה והצבת שילוט על כך, תותר כניסת לקוחות למספרה- עד 2 לקוחות לספר.
עוד נקבע כי מספר הלקוחות שיורשו לשהות בעסק לפי גודלה של המספרה, בעסק של עד 75 מ"ר, בעסק מעל 75 מ"ר, תותר כניסת 6 לקוחות, מעל 100 מ"ר, עד 8 לקוחות, כאשר נדרשת הצבת שילוט במיקום בולט לעניין מספר הלקוחות המותר בעסק וייקבע מנגנון להגבלת מספר הנכנסים למקום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• אושרו תכנית סיוע ומענק לעצמאים ועסקים קטנים

במקביל לתקנות אלו, אושרה בממשלה תכנית הסיוע המורחבת לעצמאים ועסקים קטנים בסך 8 מיליארד שקל הכוללת: מענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים קטנים בסך של 5.2 מיליארד שקל מענק ייעודי לעסקים קטנים (עד מחזור של 20 מלש"ח), שמחזור המכירות שלהם נפגע משמעותית בחודשי מרץ-אפריל כתוצאה מתקנות החירום שהוטלו למניעת התפשטות המגיפה.
מענק סיוע ייעודי נוסף לעצמאים בסך של 2.8 מיליארד שקל בהמשך לפעימה הראשונה ששולמה בחודש אפריל, יועבר מענק סיוע ייעודי מורחב לעצמאים שמחזור המכירות שלהם יירד בהיקף של 25% לפחות בחודשים מרץ-יוני. זכאות הורחבה גם לשכירים בעלי שליטה ועצמאים בעלי הכנסה חייבת של עד 1 מיליון שקל בשנה. המענק יעמוד על 70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת, ועד לסכום של 10,500 שקל.  ניתן יהיה להגיש בקשות למענק דרך רשות המסים החל מהשבוע הראשון של חודש מאי, מענקים אלו כך נקבע, ישולמו עלידי רשות המסים  גם כן החל מחודש מאי

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|